References
- 대한가정학회지 v.38 no.6 걸음마기 및 유아기 부모들의 발생적 문식성에 대한 태도와 가정에서의 활동과의 관계에 관한 연구 권희경;송진숙
- 유아교육논총 v.12 유아의 음운자각과 음운기억이 단어 읽기에 미치는 영향 김선옥
- 유아교육 연구 v.25 no.1 유아의 읽기에 영향을 미치는 변인 연구 : 단기 종단적 접근 김선옥
- 유아교육연구 v.24 no.1 유아의 음운처리과정이 읽기에 미치는 영향 : 단어 읽기와 문장 읽고 이해하기를 중심으로 김선옥;조희숙
- 영유아보육학회지 v.26 no.3 유아의 또래수용도, 정서지능, 적응행동과의 관계 김수영;정정희
- 한국심리학회지 : 발달 v.14 no.2 학령전 아동에서 음운인식, 시각지각 및 한글 읽기와의 관계 김현자;조증열
- 생활과학논집 v.13 4-5세 아동의 읽기.쓰기 발달에 대한 어머니의 신념과 가정 문해 환경에 대한 연구 김명순
- 대한가정학회지 v.40 no.1 어머니와 아버지의 아동 문해발달에 대한 태도 및 가정 문해환경 김명순;권희경
- 아동학회지 v.20 아동의 친한 친구와의 관계와 자아지각 및 학교적응과의 관계 문은정;심희옥
- 대한가정학회지 v.42 no.12 가족의 건강성과 양육효능감 및 유아의 사회적 행동과의 관계 안선희;김선영
- 아동학회지 v.25 no.6 유아를 위한 문해 교수법의 효과 비교 : 균형잡힌 문해 교수법과 발음 중심 교수법을 중심으로 엄윤재;박혜경
- 극놀이에서 문해자료와 교사개입이 유아의 문해능력에 미치는 효과 원새연
- 유아의 문해학습에 있어서 큰 책 접근법의 효과 이경화
- 아동의 읽기 태도와 가정의 문해 환경간의 관계 이근영
- 유아교육 연구 v.14 no.2 유아의 읽기.쓰기발달에 영향을 미치는 가정환경의 특성 이문옥
- 유아교육연구 v.10 유아의 문어발달과 구어.문어 구별 능력발달에 대한 질적분석연구 이영자;이종숙
- 유아교육연구 v.16 no.1 영아의 문해 행동 발달과 영아-부모와의 상호작용 유형의 변화 이영자;이종숙
- 아동학회지 v.20 아동의 또래지위 및 친구관계와 학교적응과의 관계 이은해;김정윤;오원정
- 아동학회지 v.20 no.2 1, 2세 영아와 어머니의 가정에서의 책읽기 상호작용 채유진;김명순
- 한국심리학회지 : 상담 및 심리치료 v.16 초등학생의 학교적응과 관련된 개인 및 가족요인 이정윤;이경아
- 미래유아교육학회지 v.11 no.4 취학전 시기의 모-자녀관계, 교사 및 또래관계가 아동의 초기 학교적응에 미치는 영향 : 단기종단연구 이진숙
- 한국심리학회지 : 발달 v.16 no.3 유아의 한글 읽기에 영향을 미치는 요인 장유경;김숙현
- 유아학습 준비도 검사 한국교육개발원
- 초등학교 아동의 친구관계와 학교적응과의 관계 황경미
- 유아의 글자인식과 읽기 능력에 관한 연구 황정은
- Psychology in the Schools v.34 Predicting early school success with developmental and social skill screeners Agostin, T.J.;Bain, S.K.
- Child Development v.64 First-grade classroom behavior: Its Short-and long-term consequence for school performance Alexander, K.L.;Entwisle, K.R.;Dauber, S.L.
- Early Childhood Research Quarterly v.9 The usefulness of an observational measure of young children's social and mastery behaviors in early childhood classrooms Bronson, M.B.
- Manual for the Bronson Social and task Skill Profile(teacher verson) Bronson, M.B.
- Child behavior rating scale Bronson, M.B.;Goodson, B.D.;Layzer, J.I.;Love, J.M.
- Journal of Applied Developmental Psychology v.16 Relations between teacher and classroom activity variables and the classroom behaviors of prekindergarten children in chapter 1funded program Bronson, M.B.;Tivnan, T.;Seppanen, P.S.
- Are socioeconomic gradients for children similar to those for adults? Achievement and health of children in the United States;Developmental health and the wealth of nations : social, biological, and educational dynamics Brook-Gunn, J.;Duncan, G.J.;Britto, P.R.;Keating, D.P.(ed.);Hertzman, C.(ed.)
- Developmental Psychology v.37 Peer rejection in kindergarten : Relational processes mediating academic and emotional outcomes Buhs, E.;Ladd, G.W.
- Child Development v.59 Mother-child interactions, attachment, and emergent literacy;A cross-sectional study Bus, A.G.;van Ijzendoorn, M.H.
- Stone-the Concept About Print Test Clay, M.
- Sand the Concepts About Print Test Clay, M.
- What did I write? Clay, M.
- Early Childhood Research Quarterly v.3 Behavioral risk factors in kindergarten Cooper, D.H.;Farran, D.C.
- The Cooper-Farran behavior rating scales Cooper, D.H.;Farran, D.C.
- Early language and literacy activities in the home, US Department of Education Field Initiated Studies Program(Eric document service, ED 351 406) DeBarshe, B.D.
- Journal of Applied Developmental Psychology v.16 Maternal belief systems: Linchpin in the home reading process DeBarshe, B.D.
- Perceptual and Motor Skills v.78 Development of an instrument for measuring parental beliefs about reading aloud to young children DeBarshe, B.D.;Binder, J.C.
- Reading Research Quarterly v.29 no.2 Long-term effects of preschool teachers book readings on low-income children's vocabulary and story comprehension Dickinson, D.K.;Smith, M.W.
- Child Development v.61 The family ecology of boys' peer relations in middle childhood Dishion, T.J.
- School Psychology Review v.25 Children without friends: Implications for practice and policy Doll, B.
- Journal of Educational Research v.82 Academic survival skills for the young child at risk for school failure Foulks, B.;Morrow, R.D.
- Social Skill Rating System Gresham, F.M.;Elliott, S.N.
- Child Development v.7 Developmental sequences in name writing Hildreth, G.
- The troubled and troubling child Hobbs, N.
- Journal of Educational Research v.89 no.5 Long-term stability of children's attitudes toward reading Kush, J.C.;Watkins, M.W.
- The mediation of literacy in selected Head Start classrooms Kurkjian, C.M.
- Child Development v.58 Predicting children's social and school adjustment following the transition from preschool to kindergarten Ladd, G.W.;Price, J.M.
- Child Development v.67 Friendship quality as a predictor of young children's early school adjustment Ladd, G.W.;Kochenderfer, B.J.;Coleman, C.C.
- A descriptive study of the beliefs and practices of Head Start teachers regarding early literacy development Lind, L.N.
- meeting of the National Reading Conference Differential effects of whole language and traditional instruction on reading attitudes Mckenna, M.C.;Stratton, B.D.;Grindler, M.C.;Rakestraw, J.F.;Jenkins, S.
- Developmental Psychology v.20 Effects of quality of day care environment on children's language development McCartney, K.
- Early Childhood Research Quarterly v.18 The emergence of learning-related social skill in preschool children McClelland, M.M.;Morrison, F.J.
- Early Childhood Research Quarterly v.15 Children at-risk for early academic problems : The role of learning-related social skills McClelland, M.M.;Morrison, F.J.;Holmes, D.H.
- annual meeting of the Society for the Scientific Study of Reading A followup of children with poor work-related skills : Do problems persist at the end of elementary school? McClelland, M.M.;Hansen, E.E.
- Parenting and academic achievement: Multiple pathways to early literacy;Parenting and the child's world : Influences on academic, intellectual, and social-emotional development Morrison, F.J.;Cooney, R.R.;Borkowski, S.(ed.);Ramey, S.(ed.);Bristol-Power, M.(ed.)
- Child Development v.65 Day-care participation as a protective factor in the cognitive development of low-income children O'Brien Caughey, M.;Dipietro, J.A.;Strobini, D.M.
- Merrill-Palmer Quarterly v.42 Stability and change in peer-rejected status : The role of child behavior parenting and family ecology Pettit, G.S.;Clawson, M.A.;Dodge, K.A.;Bates, J.E.
- Adam's righting revolution Schickedanz, J.
- Human Learning v.2 Learning style and school attainment Stott, D.H.;Green, L.F.;Francis, J.M.
- Journal of Educational Research v.88 Literacy concepts of low-and middle-class four-year-olds entering preschool Smith, S.S.;Dixon, R.G.
- American Educational Research Journal v.27 Ontogeny of School Failure: Classification of First-Grade Children Speece, D.L.;Cooper, D.H.
- Reading Research Quarterly v.20 Children's emergent reading of favorite storybooks: A developmental study Sulzby, E.
- Preschool literacy related activities and success in school;Literacy, Language and learning Wells, G.;Olson, D.(ed.);Torrance, N.(ed.);Hildyard, A.(ed.)