References
- 유치원 예비교사의 반성적 사고 적용경험이 교사의 반성적 사고 능력과 유아의 문제해결능력증진에 미치는 효과 고문숙
- 유아교사의 반성적 사고 및 반성적 사고 수준과 교수능력 권정숙
- 부모-아동 반응성 상호작용 증진 프로그램 개발 및 적용효과 - 발달장애 아동을 대상으로 김정미
- 가정중심이 대화식 중재를 통한 한국어머니와 발달지체 유아간의 의사소통 촉진하기 김진희
- 대한가정학회지 v.35 no.6 사회적 지지 및 부모역할 만족도와 어머니의 양육행동 도현심;김지선
- 자폐 영.유아와 부모의 사회적 상호작용 발달을 위한 가족훈련 치료 프로그램의 개발연구 박랑규
- 유아교육연구 v.16 no.1 반성적 사고와 유아 교사 교육 박은혜
- 과학교수활동 포트폴리오 적용이 예비 유아교사의 과학교수능력에 미치는 영향 송연숙
- 어머니의 양육스트레스, 사회적 지원과 부모효능감이 양육행동에 미치는 영향 신숙재
- 분리불안장애아의 부모-자녀 관계 변화에 미치는 부모놀이치료의 효과 오은아
- 유아교육연구 v.20 no.1 포트폴리오 평가 활용을 통한 예비교사의 유아과학교수방법에 대한 반성적 사고 증진과 전문성함양에 관한 연구 유승연
- 어머니의 발달지체 유아와의 상호작용 중재 효과연구 윤갑정
- 한국영유아보육학 v.제18집 보육교사 재교육 프로그램 개발을 위한 현직 교사의 학습과정 연구 윤선영
- 애착장애 아동의 특성과 부모-아동 관계 개선 프로그램 개발 및 적용에 관한 연구 이경숙
- 상호작용 중심의 조기중재가 다운증후군 영아-어머니의 상호작용에 미치는 영향 이소영
- 대한가정학회지 v.35 no.3 어머니의 사회적 관계망, 자녀양육에 대한 난이도지각과 아동의 발달 이은해
- 수업반성이 유치원 교사의 교수행동과 반성 수준에 미치는 영향 이진향
- 전반적 발달장애 아동을 위한 모-아 애착 증진 프로그램의 효과 임숙빈
- 아동중심놀이치료 기법을 이용한 부모 자녀관계 증진훈련 프로그램의 효과 장미경
- 아동학회지 v.25 no.5 발달지체유아 어머니의 모-자 상호작용 행동 증진 프로그램 효과 연구 정계숙;노진형
- 영유아보육연구 v.7 놀이중심 사회적 능력 향상 프로그램의 효과연구 : 발달지체 유아를 대상으로 정계숙;노진형;박명화
- 수업반성을 통한 초등교사의 체육교수 활동 변화 조순묵
- 수업에 대한 교사의 반성적 사고가 수업행동에 미치는 효과 최진섭
- Child Abuse and Neglect v.10 Maternal social support as a predictor of mother-child stress and stimulation Adamakor, H.;Ryan, K.;Ulman, D.G.;Pascoe, J.;Kiaz;Chessare, J.
- Innovation in parent education : self-reflection and dialogue as avenue of learning Anderson, L.K.;Thomas, R.G.
- Child Development v.59 Matenal depression and motherese : Temporal and international features Bettes, B.A.
- American Psychologist v.32 Toward an experimental ecology of human development Bronfenbrenner, U.
- Teacher reflection : A comparison of novice and experienced teacher Campbell, M.
- Journal of Genetic Psychology v.142 At risk for depression: A study of young mothers Colletta, N.D.
- Paper presented at the biennial meeting of the Society for Research in Child Development Parenting daily hassles : Relationship among minor stress, family functioning, and child development Crnic, K.A.;Greenberg, M.T.
- Reflective teaching: The preparation of students of teaching Cruickshank, D.
- How we think. : A Restatement of the relation of reflective thinking to the Education process Dewey
- American Journal of Mental Deficiency v.90 Mediating influences of social : Personal, Family and Child outcomes Dunst, J.;Trivette, C.M.
- Mid- Western Educational Researcher v.11 no.2 An exploratory study the level of reflection attained by preservice teachers Galvez-Martin, M.;Bowman, C.;Morrison, M.
- Child Development v.59 Parents' ideas, actions and feeling : Models and methods from developmental and social psychology Goodnow, J.J.
- Zero to Three v.15 no.1 Dynamic Play Therapy: An integrated expressive arts approach to the family treatment of infants and toddlers Harvey, S.
- Review of Educational Research v.67 Why do parents become involved in their children's education? Hoover-Dempsey, K.;Sandler, H.
- Adult Learning in the Social Context Javis, P.
- Child Development v.62 Social network and mother's interaction with their children Jenning, D.;Connors, R.E.
- Topics in Early Childhood Special Education v.16 The efforts of teaching parents to use responsive interaction strategies Kaiser, A.P.;Hemmeter, M.L.;Ostrosky, M.M.;Fischer, R.;Yoder, P.;Keefer, M.
- Experiential learning: Experience as the source of learning and development Kolb, D.A.
- Journal of Staff Development v.13 no.1 Reflective decision making : the cornerstone of school reform Langer, G.M.;Colton, A.B.
- Becoming partners with children : From play to conversation MacDonald, J.D.
- American Journal of Mental Retardation v.92 Maternal communication style with mentally retarded children Mahoney, G.
- Family/Child Curriculum: A relationship focused approach to parent education/early intervention Mahoney, G.
- Topics in Early Childhood Special Education v.23 no.2 Relationship-focused intervention with autism spectrum disorder for social-emotional enhance Mahoney, G.
- Journal of Early Intervention v.14 Modifying parent-child interaction : Enhancing the development of handicapped children Mahoney, G.;Powell, A.
- The relationship between parental beliefs and children cognitive level;Parental belief systems McGillicuddy-De Lisi, A.;Siegel, I.E.(ed.)
- Child Development v.59 Parental beliefs about children's cognitive development Miiller, S.
- Clearing House v.70 no.3 The content and nature of reflective teaching : A case of an expert middle school science teacher Moallem, M.
- 아동을 위한 움직임 놀이 Peter, E.;Klaus, H.;조혜경(譯)
- Journal of Teacher Education v.47 no.4 Following the developmental process of reflection in novice teachers : three years of investigation Pultorak, E.G.
- The social context of development;Contemporary topics in developmental psychology Sameroff, A.J.;Eisenberg, N.(ed.)
- Transactional regulation : The developmental ecology of early intervention;Handbook of early intervention Sameroff, A.J.;Friese, B.H.;Meisels, S.J.(ed.);Shonkoff, J.P.(ed.)
- Journal of Staff Development v.15 no.1 Promoting teacher reflection through guided book review Schmale, R.L.
- The reflective practitioner: How professionals think in action Schon, D.
- A conceptual analysis of beliefs;Parental belief system Siegel, I.E.;Siegel, I.E.(ed.)
- College Student Journal v.26 no.4 Two steps forward and one step back: Dancing toward reflection with undergraduate students Surbeck, E.;Han, E.;Moyer, J.
- Curriculum Inquiry v.6 Linking ways of knowing with ways of being practical van Manen, M.
- 나와 아이들을 즐겁게 하는 놀이 Wolfgang, B.;Rudolf, L.C.;Hans, J.B.;조혜경(譯);황혜련(譯)