A study of the computer game curriculum for consumer

수요자중심의 컴퓨터 게임 교과과정에 대한 연구

  • 김정훈 (용인송담대학교 컴퓨터게임정보과)
  • Published : 2005.08.01

Abstract

Since there is difference between the technical skill of the graduates and the requirement of the game company, company's professional training expenditure is increasing. This paper suggests a new curriculum to meet the requirement of company and produce the game software professionals.

게임 산업체에서 요구하는 기술 능력과 컴퓨터 관련 학과 졸업생들의 능력 차이로 기업들의 재교육비가 크게 증가하는 것은 바람직하지 않다. 이에 본 논문에서는 게임 업체에서 요구하는 인력의 기술 능력 수준과 컴퓨터 관련 학과 졸업자들의 기술 능력 수준을 비교, 분석하고 이를 바탕으로 게임 소프트웨어 전문 인력의 실무 능력 향상 및 활용도 제고를 위한 교과 과정을 제시하고자 한다.

Keywords