A Game Computing Environment and a Guideline for Developing 3-Dimensional Racing Games

3차원 레이싱 게임의 컴퓨팅 환경과 개발 방법

  • Published : 2005.10.01

Abstract

The purpose of this paper is to overview the recently changed environments of developing a computer game software and propose an appropriate developemnt methodology to these environments. For the speed of playing 3-dimensional games in window-based environments of personal computer, we investigated DirectX as a game development library and suggested a guideline for developing 3-dimensional computer games which is compatible with various hardware platforms and keep up a fitting speed of game-playing.

본 논문은 3차원 레이싱게임을 위한 최근 변화된 게임 개발환경과 그에 따라 달라진 3차원 컴퓨터게임 개발 방법을 모색한다. PC 환경 하에서 게임의 속도구현을 위한 3차원 게임 라이브러리 DirectX의 사용과 윈도우즈 환경 하에서의 게임개발 방법을 고찰함으로써 사용자 게임실행시의 다양한 하드웨어 환경을 지원하고, 유효한 게임실행 속도를 얻을 수 있는 3차원 컴퓨터게임의 개발방법론을 제시하였다.

Keywords

References

  1. 한국컴퓨터게임학회, 한국 컴퓨터게임산업의 현황과 발전전망, 사단법인 한국컴퓨터게임학회 창립기념 심포지움, 1998.9
  2. 김영준, 3차원 컴퓨터게임개발에 관한 연구, 서울대학교 대학원 석사학위 논문, 1996
  3. Greg Costikyan I Have No Word & I Must Design, http:Iunaris.hanmesoft.co.kr/-sonnet/rpg/noword.html
  4. Chris Crawford The Art of Computer Game Design, http://www.vancouver.wsu.edu/fac/peabody/game-book/
  5. Geoff Howland, Game Design: The Essnece of Computer Games, http://www.devagmes.com/XPlus/Arictles/essgames.html
  6. Microsoft DirectX 6.0 Software Development Kit Document, 1998
  7. OpenGL- The Integration of Windowing and 3D Graphics, http://hertz.eng.ohio-state.edu/-hts/opengl/article., html
  8. David Joffe, Game Programming with DirectX, http://www.geocities.com/SoHo/Lofts/2018/