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The Characteristics of Exhaust Gas in Diesel Engine by High Frequency Plasma-EGR System

고주파 플라즈마 시스템에 의안 디젤기관의 배기가스 특성

  • 박재윤 (경남대학교 전기공학과) ;
  • 정장근 (경남대학교 전기공학과) ;
  • 김종석 (경남대학교 전기공학과) ;
  • 하현진 (경남대학교 전기공학과)
  • Published : 2005.07.01

Abstract

NOx, Soot and other exhausted components already became a dangerous state as principal materials of the air pollution. Therefore, the exhausted regulations are getting strict in the many countries. In this paper, reduction characteristic of NOx Soot and CO from diesel engine are investigated when MF plasma system is put to the diesel engine. NOx is decreased in all measured load and applied voltage to plasma reactor.

자동차에서 발생되어지는 NOx, Soot 그리고 기타 배출 가스는 대기오염의 주요한 원인물질이다. 그래서 많은 나라에서 이를 점점 더 엄격하게 규제하고 있는 실정이다. 본 논문에서는 디젤 엔진에서 발생되어진 NO, Soot 그리고 CO를 고주파 플라즈마 시스템을 이용하여 제거특성을 연구 하였다. 전반적으로 유해 물질들이 전압이 증가함에 따라 그 제거특성이 우수하게 나타났다.

Keywords

References

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