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The Characteristics of Exhaust Gas in Diesel Engine by Middle Frequency Plasma-EGR System

MF 플라즈마-EGR 조합시스템에 의한 디젤기관의 배기 가스 특성

  • 하현진 (경남대학교 전기공학과) ;
  • 박재윤 (경남대학교 전기공학과) ;
  • 정장근 (경남대학교 전기공학과) ;
  • 김종석 (경남대학교 전기공학과)
  • Published : 2005.09.30

Abstract

NOx Smoke and other exhausted components already became a dangerous state as principal materials of the air pollution. Therefore, the exhausted regulations are getting strict in the many countries. In this paper, reduction characteristic of NOx Smoke and CO from diesel engine are investigated, when MF plasma-EGR hybride system is put to the diesel engine NOx is decreased in all measured load and applied voltage to plasma reactor. However Smoke is increased as increasing EGR rate and it is decreased as increasing applied voltage.

디젤 자동차 배출 가스인 NOx Soot 그리고 기타 가스들은 주요한 대기 오염의 물질들이다. 그러므로 여러 많은 나라들이 이에 관련된 규제 법규를 점점 더 엄격하게 규제하고 있는 실정이다. 본 논문에서는 디젤 자동차에서 발생되어지는 NOx, 매연 그리고 CO를 고주파 플라즈마와 EGR 시스템을 조합하여 그 제거 특성을 연구하였다. NOx는 부하와 전압이 증가하게 되면 NOx는 감소하고 매연의 경우에는 EGR율이 증가함으로 인해서 증가 하였다. 그러나 전압이 증가함에 따라서는 감소하였다.

Keywords

References

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