Abstract
In order to access digital items in a server via ubiquitous devices, the digital items should be adapted according to the system environment, device characteristics and user preferences. In ubiquitous environment, those device-dependent adaptation requirements are not statically determined and not predictable. Therefore an application specific adaptation mechanism can not be applied to a general digital item adaptation engine. In this paper, we propose an application independent digital item adaptation architecture which has a set of minimal transcoders, transcoding path generator for a required adaptation requirement, and adaptation scheduler. And a CFG based method of finding a sequence of multiple unit transcoders called a transcoding path Is described in detail followed by experimental results.
유비쿼터스 장비를 통해 서버에 있는 디지털 아이템에 접근하기 위해서, 디지털 아이템은 시스템 환경과 장비 특성 및 사용자 선호에 따라 적응되어야한다. 유비쿼터스 환경에서 장비 의존적 적응의 요구 사항은 정적으로 결정되지 않으며 예측할 수 없다. 그러므로 특정한 응용에 대한 적용 절차는 일반적 디지털 아이템 적응 엔진에서 적용될 수 없다. 본 논문에서는 최소의 트랜스코더의 집합과 요구된 적응 요구를 위한 트랜스코딩 경로 생성기, 적응 스케줄러를 갖는 응용-독립적 디지털 아이템 적응 구조를 제안한다. 또한 트랜스코딩 경로인 여러 단위 트랜스코더의 연결을 문맥 자유 문법을 사용하여 찾는 방법을 설명하고, 실험을 하였다.