The Demand Forecasting of Game Products by Bass Model

Bass모델을 응용한 게임제품의 수요예측

  • Lee, Ji-Hun (Lecturer of Division of Game Engineering, Dong-Ah Broadcasting College) ;
  • Jung, Heon-Soo (Assistant Professor of Marketing, Kunkuk University) ;
  • Kim, Hyoung-Gil (Professor of Marketing, Cheju National University) ;
  • Jang, Chang-Ik (Associate Professor Dept. of Game/Animation, Sejong University)
  • Published : 2004.03.31

Abstract

This study introduces and empirically test the validity of Bass model that helps demand forecasting of new game products. The application of Bass model to new game products show that Bass model predicts the demand of new game accurately. In particular, it showed very good predictability of on-line game products.

본 연구는 새로운 게임제품을 시장에 출시하는 기업들의 수요예측에 도움을 줄 수 있는 Bass 모델을 소개하고 이의 타당성을 보여주고자 한다. 마케팅 분야에서 타당성을 인정받고 있는 Bass 모델을 게임제품의 수요예측에 적용해 본 결과 Bass모델을 응용한 게임제품의 수요예측은 아케이드 게임, 온라인 게임의 경우 수요예측에 있어서 정확도가 높은 것으로 분석되었다.

Keywords