Journal of Korea Game Society (한국게임학회 논문지)
- Volume 4 Issue 4
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- Pages.19-24
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- 2004
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- 1598-4540(pISSN)
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- 2287-8211(eISSN)
An Effective Implementation of Inverse Kinematics Module through Geometric Interpretation
기하학 해석을 통한 역운동학 모듈의 효과적인 구현
- Kang, Jong-Ho (Dept. of Game Engineering, Graduate school of Hoseo University) ;
- Kim, Kyung-Sik (Dept. of Game Engineering, Graduate school of Hoseo University) ;
- Yoo, Kwan-Hee (Dept. of Computer Education, Chungbuk National University)
- Published : 2004.12.31
Abstract
In this paper, we have proposed a new geometric solution of inverse kinematics of high instinct, while traditional solutions of inverse kinematics requires high level of mathematical knowledge. It was possible to use the inverse kinematics without mathematical knowledge because 3D vectors of directions of folded bones could be calculated by our method in the inverse kinematic model of two bones. The proposed method can be utilized easily by graphic designers who have little knowledge of mathematics of inverse kinematics
본 연구에서는 수학적 지식이 요구되는 기존의 역운동학 해법을 사용하지 않고 직관력이 높은 기하학 방식의 새로운 역운동학 해법을 제시하였다. 뼈대 2개로 구성된 역운동학 모듈은 뼈대가 꺾이는 방향의 3차원 벡터만을 제공하여 수학적 지식이 없이도 역운동학의 사용이 가능했다. 본 연구에서 제시한 방법은 수학적 지식이 요구되지 않기 때문에 좀더 많은 그래픽 디자이너들이 역운동학을 쉽게 사용할 수 있을 것이다.