A study on the business management of optician's stores

안경원의 운영관리에 관한 연구

  • Received : 2004.01.30
  • Published : 2004.04.24

Abstract

The purpose of this study was to investigate the present business management strategy of optician's stores for their improvement and development so that they directly related to consumers in the sale channel of eyeglasses are retailing business. For this purpose, it attempted to investigate the present state and business management problem of optical stores in korea. We wish to present problem and improvement direction on optician's stores condition and administration management, and show useful operation method in optician's stores.

안경원은 직접 소비자와 접촉하는 소매업으로써 안경원의 경영방침, 개선 및 발전 방향을 연구하고자 한다. 이러한 목적으로 안경원의 현재 상태와 문제점 조사하였다. 이에 따른 안경원의 현황과 경영관리상의 문제점을 제시하고 그 문제점의 개선방향을 제안하여 안경원 경영에 유용한 경영방법을 제시하고자 한다.

Keywords