Forecasting of Real Time Traffic Situation by Fuzzy and Intelligent Software Programmable Logic Controller

퍼지 및 지능적 PLC에 의한 실시간 교통상황 예보 시스템

  • 홍유식 (상지대학교 컴퓨터정보공학과) ;
  • 조영임 (평택대학교 컴퓨터과학과)
  • Published : 2004.07.01

Abstract

With increasing numbers of vehicles on restricted roads, It happens that we have much wasted time and decreased average car speed. This paper proposes a new concept of coordinating green time which controls 10 traffic intersection systems. For instance, if we have a baseball game at 8 pm today, traffic volume toward the baseball game at 8 pm today, franc volume toward the baseball game will be increased 1 hour or 1 hour and 30 minutes before the baseball game. At that time we can not predict optimal green time Even though there have smart electro-sensitive traffic light system. Therefore, in this paper to improve average vehicle speed and reduce average vehicle waiting time, we created optimal green time using fuzzy rules md neural network as a preprocessing. Also, we developed an Intelligent PLC(Programmable Logic Controller) for real time traffic forecasting as a postprocesing about unexpectable conditions. Computer simulation results proved reducing average vehicle waiting time which proposed coordinating green time better than electro-sensitive franc light system does not consider coordinating green time.

제한된 도로에서 증가되는 차량으로 인해서, 평균주행속도가 떨어지고 교차로의 대기 손실이 많아지고 있다. 본 논문은 10개 교차로를 연동 제어를 할 수 있는 새로운 교통체제 개념을 제안한다. 예를 들어서 오늘 야구경기가 8시경에 열린다고 하면 야구경기가 시작하기 전 1시간 혹은 1시간 30분전에 교통량이 증가할 것이다. 이럴 때에는 아무리 우수한 전자 신호등 시스템도 최적녹색시간을 예측할 수 없다. 그러므로 본 논문에서는 평균 승용차 대기시간을 최소화하고 평균 주행속도를 향상하기 위해서 전처리로써 퍼지규칙 및 신경망을 이용한다. 또한 후처리로써 예기치 못한 상황을 지능적으로 제어할 수 있는 지능적인 소프트웨어 PLC(Programmable Logic Controller)를 구현하였다. 시뮬레이션결과 제안된 연동 녹색시간이 연동 녹색시간을 고려하지 않은 전자신호등보다 평균 승용차 대기시간을 줄일 수 있음을 입증했다.

Keywords

References

  1. 이창현, '간선도로의 신호운영체제 개선에 관한 연구', 서울대 환경대학원, 1988
  2. 김수철, '도시 간선도로의 교통신호체제 증진방안에 관한연구', 서울대 환경대학원, 1978
  3. 도로교통안전협회, '대도시 신호등체계의 개선 운영에 관한연구', 1984
  4. '텔레매틱스 활성화 교통 개선을', 서울경제, 2004.01.28
  5. '車 막혀 年22조 낭비', 중앙일보,2004,01,04
  6. C.P.Pappis, E.H. Mamdani, 'A Fuzzy Logic Controller for a Traffic Junction' IEEE Trans.Syst Man,Cybern.,7(10),707-717, 1977 https://doi.org/10.1109/TSMC.1977.4309605
  7. M.Jamshidi,R.Kelsey,K.Bisset,'Traffic Fuzzy Control: Software and Hardware Implementations', Proc. 5th IFSA,p.907-910, Seoul, Korea, 1993
  8. R.Hoyer,U.Jumar,'Fuzzy Control of Traffic Lights',Proc.3rd IEEE International Conference Fuzzy Systems, pp.1526-1531,Orlando, U.S.A., 1994 https://doi.org/10.1109/FUZZY.1994.343921
  9. L.A. Zadeh, 'Fuzzy Set',Information Control, Control, Vol.8, pp.338-353, 1965 https://doi.org/10.1016/S0019-9958(65)90241-X
  10. 원태현 외 6인, PLC 제어기술, 제2판, 복두출판사, 2001
  11. 박양수 외 2인, FA를 위한 PLC 실습, 복두출판사, 1998
  12. 김종부 외 3인, PLC 이론 및 실습, 복두출판사, 2002
  13. PLC 이론과 실습, 삼성전자 사내교육 자료
  14. Norme Internationale International Standard, CEIIEC 1131-3, Premiere edition, First edition, 1993