References
- 경영정보학연구 v.13 no.1 혁실기술수용모델(TAM)을 응용한 인터넷쇼핑행동 고찰 구동모
- 연세대 석사학위논문 사이버 트레이딩에서 신뢰에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 권은경
- 경영정보학연구 v.13 no.1 온라인 상에서의 고객 충성도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 포탈사이트를 중심으로 김명수;안재현;이영섭
- ISR v.3 no.1 무선인터넷 서비스 수용의 영향요인에 관한 연구 김인재;이정우
- 경영정보학연구 v.12 no.4 인터넷 뱅킹에서 고객이 인지하는 가치가 고객 충성도에 미치는 영향 김정수;김영걸
- 한국경영과학회 v.27 no.4 사용자특성이 인터넷쇼핑몰 이용에 미치는 영향에 관한 실증적 연구 김정욱;주형진
- 한국경영정보학회, 춘계학술대회 인터넷 쇼핑몰 사용도에 영향을 미치는 요인 김지연;서창교;이형석
- 추계국제학술대회 사이버 트레이딩의 성공요인에 관한 연구 : 삼성증권의 사례를 중심으로 박광호;김엽;채동욱
- 한국외대 석사학위논문 사이버 증권붕야의 고객만족도 영향요인에 관한 연구 박소현
- 경영정보학연구 v.14 no.1 ASP 기반정보시스템 성공 모형 도출 : 소기업 적용을 중심으로 박정현;김정군;김종욱;이희석
- 경영정보학연구 v.13 no.3 인터넷 쇼핑몰 이용자의 고객만족이 신뢰, 몰입, 고개충성행위에 미치는 영향 박준철
- 구조방정식모델을 위한 SIMPLIS 활용과 실습 배병렬
- ISR v.1 no.2 사이버트레이딩시스템을 통한 경쟁력강화 문홍집;안중호
- 경영정보학연구 v.11 no.2 인터넷 쇼핑몰의 특성과 사용자 수용간의 상황적 관계분석 서건수
- 경영정보학연구 v.13 no.2 인터넷 커뮤니티의 특성과 개인 특성이 사용자 충성도에 미치는 영향 서건수
- 정보통신정책 DB 국내외 사이버 증권거래의 현황과 시사점 송재경
- 서울대 박사학위논문 가상 환경에서의 연결 마케팅에 관한 연구 송창석
- 경영정보학연구 v.11 no.4 인터넷 쇼핑환경에서의 고객충성도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 인터넷 쇼핑몰 산업을 중심으로 안준모;이국희
- 경영정보학연구 v.11 no.3 사회적 영향이 정보시스템 수용에 미치는 영향 양희동;최인영
- 연세대 석사학위논문 사이버트레이딩 시스템 사용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 오창석
- 정보통신정책연구원 온라인 시장의 효울성과 사회적 후생에 관한 실증분석 윤충한;이광훈;권지인;조혜영
- 경영정보학연구 v.2 no.3 국내 인터넷 뱅킹 사용자의 이용의도에 영향을 미치는 요인간관계에 관한 실증연구 이건창;정남호;이종신
- ISR v.3 no.1 정보기술수용모형(TAM)관점에서 본 웹사이트 가치에 관한 연구 이경아;이주헌
- 한국외대 박사학위논문 웹사이트 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 이경아
- 데이타베이스 저널 v.7 no.2 e-Business 환경에서 정보시스템 품질이 고객충성도에 미치는 영향 : 사이버증권분야에서의 실증 연구 이국희
- 사이버 증권시장에 관한 연구 이정범;이주영
- 한국경영과학회, 추계학술대회 인턴넷 뱅킹 사용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 이해청;김병석;백승인
- 부산대 석사학위논문 사이버 증권거래 이용의 결정요인에 관한 연구 임용민
- 숭실대 박사학위논문 온라인뱅킹의 이용에 영향을 미치는 고객유형별 요인 제진훈
- 한국경영과학회, 추계학술대회 사이버 거래 방식에 있어서의 매체 풍부성이 사용도에 미치는 영향 조남제;강건구;박상혁
- 온라인 증권거래의 활용 안내 한국증권업협회
- 2002년 온라인증권거래 실적 한국증권업협회 국제조사부
- 사례로 배우는 e비즈니스Ⅱ 제8장 세계 넘버원 사이버트레이딩 : 대신증권 홍재범
- 충남대 박사학위논문 한 · 미 은행고객의 인터넷뱅킹 이용에 미치는 영향요인에 관한 비교연구 황경연
- MIS Quarterly v.16 no.2 Perceived Usefulness, Ease of Use, and Usage of Information Technology : A Replication Adams,D.A.;R.R.Nelson;P.A.Todd
- Decision science v.28 no.3 The Role if Innovation Characteristics and Perceived Volutainess in the Accptance of Information Technology Agarwal,R.;Prasad,J.
- information and management v.38 Factors influencing corporate web site adoption : a time-based assessment Beatty,R.C.;Shim,J.P.;Jones,M.C. https://doi.org/10.1016/S0378-7206(00)00064-1
- Information Systems Research v.1 no.2 The Adoption of Spreadsheet Software : Testing Innovation Diffustion Theory in the Context of End-User Computing Brancheau,J.C.;Wetherbe,J.C. https://doi.org/10.1287/isre.1.2.115
- Doctoral Thesis, Univ. of Memphis Consumer Acceptance of Virtual Stores : A Theoretical Model and Critical Success Factors Fov Virtual Stores Chen,L.
- Information & management v.39 Enticing on-line consumers : an extended technology acceptance perspective Chen,L.;Gillenson,M.L.;Sherrel,D.L. https://doi.org/10.1016/S0378-7206(01)00127-6
- MiS Quarterly v.19 no.2 On the Use, Usefulness, and Ease of Use of Structural Equation Modeling in MIS Research : A note of Caution Chin,W.W.;P.A.Todd
- Interactivity as a Measure Advertising Effectiveness Cho,C.H.;Leckenby,J.D.
- Journal of Marketing v.56 Measurgin Service Quality : A Reexamination and Extension Cronin,J.J.;Taylor,S.A.
- A Technology Acceptance Model for Empirically Testing New End-User Information Systems : Theory and Results Davis, Fred D
- MiS Quarterly Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology Davis, Fred D
- Management Science v.35 no.8 User Acceptance of Computer Technology : A comparison of Two Theoretical Model Davis, Fred D;Richard. P. Bagozzzi;Raul. R. Warshaw
- Decision Science v.29 no.4 Using Davis's Perceived Usefulness and Ease of Use Instrunments for Decision Making : A Comfirmatory and Multigroup Invariance Analysis Doll,W.J.;A.Hendrickson;X.Deng https://doi.org/10.1111/j.1540-5915.1998.tb00879.x
- Journal of Advertising Research Advertisinsg Value and Advertising on the Web Ducoffe,R.H.
- MiS Quarterly v.17 no.2 On the Test-ReTest Reliability of Perceived Ease of Use Scales Hendrickson,A.R.;P.D.Massey;T.P.Cronan https://doi.org/10.2307/249803
- Journal of Marketing v.60 Marketing in Hypermedia Computer-mediated Environment : Conceptual Foundations Hoffman,D.L.;Novak,T.P. https://doi.org/10.2307/1251841
- MIS Quarterly v.23 no.2 Information Technology adoption Across Time : a Cross-sectional Comparison of Preadoption and Post-adoption Beliefs Karahanna,E.;Straub,D.W.;Chervany,N.L.
- Trust, Perceived Risk and Trusting Behavior in Internet Banking Kim,K.;Prabhakar,B.
- Information and Software Technology v.39 no.Issue 12 Use Quality and the World Wide Web Lindroos,K.
- International Journal of Bank Marketing v.17 Adoption of internet bankin by Australian consumers : an empirical investigation Milind Sathye https://doi.org/10.1108/02652329910305689
- Information System Research v.92 no.3 Development of an Instrument to Measure the perceptions of Adopting an Information Technology Innovation Moore,G.C.;Benbasat,I.
- Measuring the Usability of Reading on the Web Nielen,J.
- Management Science v.36 The Effect of Information Sources and Communication Channels on the Diffusion of Innovation in a Database Development Environment Nilakanta,S.;Scamell,R.W.
- Journal of Marketing v.63 Whence Consumer Loyalty? Oliver,R.L.
- Information System Research v.9 no.4 Understanding Post-Adoption Behavior in the Context of Online Services Parthasarathy,M.;Bhattacherjee,A. https://doi.org/10.1287/isre.9.4.362
- European Journal of Information Systems v.6 no.2 Determinants of EDI adoption in the transportation industry Premkumar,G.;Ramamurtyh,K.;Crum,M. https://doi.org/10.1057/palgrave.ejis.3000260
- Harvard Business Review E-Loyalty : Your Secret Weapon on the Web Reichheld,F.F.;Schefter,P.
- Diffusion of Innovation Rogers,E.M.
- Journal of Marketing v.59 Return on Quality (ROQ) : Marketing Service Quality Finanially Accountable Rust, Roland T.;Anthony, J. Zahorik;Timothy L. Keiningham
- International Journal of Service Industry Management v.10 no.3 customer loyalty in extended service settings : The interaction between satisfaction, value attainment and positive mood Ruyter. Ko de;Bloemer, Jose https://doi.org/10.1108/09564239910276917
- MIS Quarterly v.17 no.4 Re-Examing Pereive Ease of Use and Usefulness : A Confirmatory Factors Analysis Segars,A.H.;V.Grover https://doi.org/10.2307/249590
- Information Journal of Information Management v.19 The adoption of virtual banking : empirical study Shaoyi Liao;Yuan Pu Shao;Huaiqing Wang;Ada Chen
- Management Science v.41 no.8 Measuring System Usage : Implications for IS Theory Testing Straub,D.W.;M.Limayem;E.Karahanna https://doi.org/10.1287/mnsc.41.8.1328
- Decision Science v.25 no.5;6 A Replication of Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use Measurement Subramanian,G.H. https://doi.org/10.1111/j.1540-5915.1994.tb01873.x
- Omega v.27 Intrinsic and extrinsic motivation in internet usage Teo,T.S.H.;Lim,V.K.G.;Lai,R.Y.C. https://doi.org/10.1016/S0305-0483(98)00028-0
- Management Science v.46 no.2 A Theoretical Extension of Technology Acceptance Model : Four Longitudinal Field Studies Venkatesh,V.;Davis,F.D. https://doi.org/10.1287/mnsc.46.2.186.11926
- International Journal of Service Industry Management v.12 no.3 Relative attitudes and commitment in consumer loyalty models Zins, Andreas. H. https://doi.org/10.1108/EUM0000000005521