참고문헌
- 복식 v.25 의복구매시 소비자의 의사결정과정에서 디스플레이의 역할 강경자;김은정
- 한국미용학회지 v.7 no.2 여대생의 화장품 제품 디스플레이에 의한 구매행동연구 김경희;김기연
- 성신여자대학교 산업대학원 석사학위 논문 의류상점의 판매촉진을 위한 쇼윈도우 디스플레이에 관한 연구 김소영
- 마케팅관리연구 v.7 no.2 점포의 물리적 환경이 품질지각과 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구 김정희
- 대한가정학회지 v.39 no.12 국내의류매장 윈도우 디스플레이의 공간구성과 소도구 김혜경
- 한국의류학회지 v.21 no.7 쇼윈도우 디스플레이 이미지에 관한 연구 노경혜;이경희
- 연세대대학원 석사학위 논문 인터넷 웹사이트에서의 이동자 정보처리에 대한 연구 박성화
- 고려대 언론대학원 석사학위 논문 브랜드 이미지의 전략적 관리방안 : 캐주얼의류 CASPI Brand를 중심으로 송종환
- 홍익대학교 산업미술대학원 석사학위 논문 여성의류상품 윈도우 디스플레이에 관한 연구 양정렬
- 서울여자대학교 대학원 석사학위 논문 백화점 마아케팅 전략으로서의 비주얼 머천다이징에 관한 연구: 서울 'S' 백화점을 대상으로 옥혜정
- 공변량 구조분석 이순묵
- 대한가정학회지 v.31 no.2 의류매장 종류에 따른 쇼윈도우 디스플레이에 관한 연구 이연순;박성혜;박윤아
- 패션 VMD 디스플레이를 통한 브랜드 성공전략 이영주
- 연세대 대학원 석사학위 논문 중저가 의류 브랜드 선택기준에 관한 탐험적 연구: 브랜드 이미지 형성요소를 중심으로 이재호
- 실전디스플레이1(이론과 실제) 이철원;정필원
- 홍익대학교 산업미술대학원 석사학위 논문 의류상점의 효율적인 실내공간계획에 관한 연구 정혜영
- 성균관대학교 대학원 석사학위 논문 여성들의 백화점 디스플레이에 대한 관심도에 따른 의류구매행동에 관한 연구 주석출
- 서울대대학원 석사학위논문 의류점포내 구매환경 만족도가 고객의 점포에 대한 태도에 미치는 영향 추호정
- 충북대학교 경영대학원 석사학위논문 인터넷 쇼핑몰 매장환경이 소비자의 쇼핑가치 및 쇼핑의도에 미치는 영향 최영준
- 광고연구 v.47 no.여름 웹사이트의 상호작용성을 중심으로 본 인터넷 광고의 효과과정 최환진
- 한국의류학회 춘계학술대회 발표 논문집 의류세일매장의 디스플레이가 충동구매에 미치는 영향 홍병숙;이정경
- 유통연구 v.2 no.1 소비유형이 소비자의 점포 디자인 지각에 미치는 영향 한동철;성희승
- Journal of the Academy of Marketing Science v.22 no.4 The influence of store environment on quality inferences and store image Baker,D.G.;Parasuraman,A. https://doi.org/10.1177/0092070394224002
- Journal of Retailing v.59 no.Spring The effects of color in store design Bellizzi,J.A.;Crowley,A.E.;Hasty,R.W.
- Journal of Marketing v.56 no.2 Evaluating service encounters: The effects of physical surroundings and employee responses Bitner,M.J. https://doi.org/10.2307/1252042
- Defining Advertising Goals for Measured dvertising Results Colley,R.H.
- Marketing Letters v.4 no.January The two dimensional impact of color on shopping Crowley,A.E. https://doi.org/10.1007/BF00994188
- Retailing(3rd ed.) Dunne,P.;Lusch,R.;Gable,M.
- Advances in Consumer Research Towards a methodology for assessing effects of in-store atmosphere Gardner,M.P.;Siomkos,G.J.
- Journal of Marketing Research v.17 no.February Path analysis of buyer behavior under crowding Harrell,G.D.;Hutt,M.D.;Anderson,J.C. https://doi.org/10.2307/3151115
- The Psychology of Interpersonal Relations Heider,F.
- Lisrel 8: User's Reference Guide Joreskog,K.G.;Sorbom,D.
- Journal of Consumer Research v.14 no.3 Memory factors in advertising: The effect of advertising retrieval cues on brand evaluation Keller,K.L. https://doi.org/10.1086/209116
- Journal of Marketing v.25 no.Oct. A model for predictive measurements of advertising effectiveness Lavidge,R.J.;Steiner,G.A. https://doi.org/10.2307/1248516
- Advances in Consumer Research v.10 Attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness: Deteminants and consequences Lutz,R.J.;Mackenzie,S.B.;Belch,G.E.
- Journal of Marketing Research v.23 no.May The role of attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness: A test of competing explanations Mackenzie,S.B.;Lutz,R.J.;Belch,G.E. https://doi.org/10.2307/3151660
- Journal of Marketing v.53 no.April An empirical examination of structural antecedents of attitude toward in the advertising pretesting context Mackenzie,S.B.;Lutz,R.J. https://doi.org/10.2307/1251413
- Journal of Retailing v.52 no.1 Social-psychological significance of store space Markin,R.J.;Lillis,C.M.;Narayana,C.L.
- Journal of Retailing v.62 no.2 Exploring the development of store image Mazursky,D.;Jacoby,J.
- Journal of Consumer Research v.13 no.September The influence of background music on the behavior of restaurant patrons Milliman,R.E. https://doi.org/10.1086/209068
- Journal of Marketing Research v.18 no.August Are product attribute beliefs the only mediator of advertising affection brand attitude? Mitchell,A.A.;Olson,J.C. https://doi.org/10.2307/3150973
- Journal of Consumer Research v.19 no.September Central and peripheral routes to advertising effectiveness: the moderating role of involvement Petty,R.E.;Cacioppo,J.T.;Schumann,D.
- Marketing Management and Administrative Action(Fourth Edition) A Theoretical View of Adverising Communication Plummer,J.T.
- Journal of Advertising v.10 no.2 Attitude toward the Ad as a mediator of consumer brand choice Shimp,T.A. https://doi.org/10.1080/00913367.1981.10672756
- Journal of Marketing v.60 no.April Improving the store environment : Do olfactory cues affect evaluations and behaviors? Spangenberg,E.R.;Crowley,A.E.;Henderson,P.W. https://doi.org/10.2307/1251931
- Environment & Behavior v.13 no.September Cognitive set and the perception of place Ward,L.M.;Russell,J.A. https://doi.org/10.1177/0013916581135005
- Human Motivation Weiner,B.
- Conference Proceeding An Environmental Psychological Study of Foreground and Background Music as Retail Atmospheric Factors Yalch,R.;Spangenberg,E.;A.W.Walle(ed.)
- Journal of Marketing v.52 no.July Consumer perceptions of price, quality and value: a means-end model and synthesis of evidence Zeithaml,V.A. https://doi.org/10.2307/1251446