References
- 김미옥, 정영란, 1995, 고등학교 생물 세포 단원의 개념도에 의한 분석. 한국과학교육학회지, 15 (2), 6-16
- 김주훈, 1999, 중학교 과학과 수행평가 시행방안 및 자료개발 연구. 한국교육과정평가원, 연구보고 CRE-99-7
- 박수경, 1999, 구성주의적 과학수업이 대기압 개념 획득과 학습동기에 미치는 영향. 한국과학교육학회지, 19 (2), 217-228
- 배영부, 이유미, 2000, 구성주의 관점에 의한 자연과 '지층과 화석' 단원의 교수-학습. 한국지구과학회지, 21 (3), 219-229
- 유경희, 2003, 개념원도를 이용한 수업이 과학책의 읽기 능력에 미치는 영향. 서울 교육대학교 석사학위논문
- 이정이, 허명, 1995, 개념도 활용이 과학수업에 대한 태도와 학업성취도에 미치는 영향. 한국과학교육학회지, 15(2), 223-232
- 정재구, 2000, 개념도를 활용한 초등학생의 암석 단원 학습이 학업 성취도 및 태도에 미치는 영향. 한국교원대학교 석사학위논문
- 한국초등과학교육평가회, 2001, 수준별 학습평가. 미발간
- Deese, WC., Ramsey, L.L., Walczyk, J., and Eddy, D., 2000, Using demonstration assessments to improve learning. Journal of Chemical Education, 77, 1511-1516 https://doi.org/10.1021/ed077p1511
- Driver, R., 1987, Changing Conception. Prepared for Inter-national Seminar, Adolescent Development and School Science, King's College, London, September 13-17
- James J. Gallagher, 2000, Teaching for understanding of knowledge. School Science and Mathematics, 100 (6), 310-318 https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.2000.tb17325.x
- Johnson, S.D., 1997, Learning technological concepts and developing intellectual skills. International Journal of Technology and Design Education, 7, 161-180 https://doi.org/10.1023/A:1008861003553
- Nobles, C., 1993, Concept circle diagrams: A Metacognitive learning strategy enhance Meaningful Leaming in the Elementary Science Classroom. Unpublished Dotoral dissertation, Louisiana State University, Baton Rouge
- Pines, A.L. and West, H.T., 1986, Concepual understanding and science learning: An interpretation of research within a source of knowledge framework. Science Education, 70 (5), 583-604 https://doi.org/10.1002/sce.3730700510
- Steadman, M. and Svinicki, M., 1998, In Classroom Assessment and Research: An Update on Uses, Approaches and Research Findings. In Angelo, T. (ed.), New Directions for Teaching and Learning 75; Jossey-Bass; San Francisco
- Trowbridge, J.E. and Wandersee, J.H., 1998, Teaching Science for Understanding:Theory-Driven Graphic Organizers. Academic Press, 110 -112
- Wandersee, J.H., 1987, Drawing Concept Circles: A new way to teach and test Students. Science Activities, 27 (10), 923-936