References
- 권은경. 1987. 도서관 경영에 있어서 마케팅의 도입에 관한 연구. 도서관학논집, 14(2) : 99-120.
- 김종수, 김성혁. 2000. '서비스마케팅'. 서울: 형설출판사.
- 문화관광부. 2002. 미래형 지식정보서비스 기반 구축을 위한 도서관발전 종합계획 (2003-2011). 서울: 문화관광부.
- 배대희. 2000. 공공도서관 이용자의 이용 만족도에 관한 연구. 석사학위논문. 신라대학교 교육대학원.
- 변우열. 1984. 도서관에 있어서 마케팅기법 도입에 관한 고찰. 경북대학교 창립 10주년 기념논문집'. 2(5): 2-15.
- 서울특별시교육청. 2000. 서울특별시 공공도서관 변천. 서울: 서울특별시교육청.
- 안대희. 2001.'서비스 마케팅 : 관리적 접근'. 서울: 두남.
- 유필화. 1990. 현대마케팅론(수정판). 서울: 박영사.
- 이유재. 1999. 서비스 마케팅. 서울: 학현사.
- 이은철. 1987. 도서관 마케팅에 관한 이론적 고찰, 동대논총. 17: 257-279.
- 이지원. 1999. 국내 대학도서관 전자정보실 운영 실태 및 이용자 연구. 석사학위논문. 숙명여자대학교 대학원 문헌정보학과.
- 이진영. 1996. 미래의 공공도서관과 마케팅 전략. 정보관리학회지, 13(1): 187-203.
- 정권일. 2000. 우리나라 철도산업의 마케팅전략 개선방안. 석사학위논문. 서울시립대학교 경영학과.
- 정진식 외. 2002. 디지털도서관 정보서비스. 서울: 한국도서관협회.
- 조봉진, 윤중현 공역. 1991. 최신마케팅원론. 서울: 석정.
- 최상기. 1995. 전문도서관의 마케팅전략. 도서관학논집. 23: 65-82.
- 홍부길. 1998. 비영리조직 마케팅과 사회마케팅. 서울: 이화여자대학교 출판부.
- Dragon, Andrea C. and Leisner, Tony. 1984. "The ABCs of Implementing Library Marketing." Journal of Library Administration, 4(4): 33-48. https://doi.org/10.1300/J111V04N04_05
- De Gennaro. Richard. 1986. Libraries and Information Science in the electronic age in Shifting Gears Information Technology and the Academic Library, Philadelphia: ISI.
- Elliott de Sacz , Eileen. 2002. Marketing concepts for libraries and information services. London: Library Association.
- Gallimore, Alec. 1996. "A Public Library IT Strategy for the Millennium." Journal of Librarianship and Information Science, 28(3): 150.
- Harwood, Judith Ann et al. 1984. Can Academic/Research Libraries Be Marketed? Should They? Marketing for Libraries and Information Agencies. Darlene E. Weingand et al. ed. Norwood, New Jersey, Ablex Publishing.
- Keane, Maureen. 1990. "Marketing and Librarianship : Yin and Yang. or Uneasy Bedfellows?." The Australian Library Journal. 39(2): 116-126.
- Kotler. P. and Andreasen. A. 1996. Strategic marketing for non profit organizations. New York: Prentice Hall.
- Powers, Janet E. 1995. "Marketing in the Special Library Environment." Library trends. 43(3): 486.
- Sass, Rivkah K. 2002. "Marketing the Worth of Your Library." Library Journal. 127(11): 37-38.
- Sterngold, Arthur. 1982. "Marketing for Special Libraries and Information Centers The Positioning Process." Special Libraries. 74(4): 254-259.
- Stone, D. J. 1987. "Marketing as an Integral Part of Law Library Management." Law Library Journal. 79(1): 103-113.
Cited by
- An Observation on the Feasibility of Information Delivery Services Using Avatars on the Internet vol.21, pp.2, 2004, https://doi.org/10.3743/KOSIM.2004.21.2.269
- A Study of Differently-Abled Users' Perception of Public Relations Services in Libraries vol.45, pp.4, 2011, https://doi.org/10.4275/KSLIS.2011.45.4.179
- A Study on Establishing Creative Zones and Creative Zone Programming vol.31, pp.2, 2014, https://doi.org/10.3743/KOSIM.2014.31.2.143
- Study on Librarian Service Providers' Awareness and Perceptions of Library Services for the Disabled vol.1, pp.2, 2011, https://doi.org/10.5865/IJKCT.2011.1.2.029