Construction of a Game Site by the Component Base Design

컴포넌트 기반 설계의 게임 사이트 구축

  • 김치수 (공주대학교 정보통신 공학부) ;
  • 김재웅 (공주대학교 컴퓨터멀티미디어정보/영상 공학부)
  • Published : 2003.06.01

Abstract

A component base technology can maintain effectively and save time and expenses of development. In this thesis we found many components including the setup/execution component to construct game sites and analyzed and designed the components by the use of UML. If programmers develop the game site by using the component that distributes, setups and executes the game program by one click and other components, they can manage the game site easily, distribute the game program effectively and offer a convenient user interface. Also, by the reuse of these components, programmers can construct the game site easily and economically.

컴포넌트 기반 기술은 개발 시간과 비용을 줄일 뿐만 아니라 유지보수를 효율적으로 할 수 가 있다. 본 논문에서는 게임 사이트 구축을 위한 게임 설치/실행 컴포넌트를 포함한 여러 컴포넌트들을 도출하였고. UML을 이용하여 분석 및 설계를 하였다. 만일 프로그래머가 한번 클릭으로 게임 프로그램의 배포, 설치 및 실행하는 컴포넌트와 그 외의 컴포넌트들을 사용하여 게임 사이트를 구축한다면, 그들은 사이트를 쉽게 관리할 수 있고 게임 프로그램을 효과적으로 배포할 수 있으며, 편리한 사용자 인터페이스를 제공할 수 있다. 또한 컴포넌트를 재사용함으로써 프로그래머는 게임 사이트를 쉽고 경제적으로 개발 할 수 있다.

Keywords