Abstract
The regional distribution of the selling amount on the internet shopping is divided into urban areas and rural areas. In the urban areas, a large amount of selling and various commodity groups are purchased. In the rural areas, a small amount of selling simple clothing goods, home kitchen goods, and the others commodity groups are purchased. The regional distribution is considered dependent upon the size of population, the development degree of the education and service industry in the region, and the buying power of women in the 25 to 49 year group. This regional trend shows the difference of each population composition between urban and rural areas during the period of economic growth in our country affects internet shopping. Therefore consumer's limited purchase behavior is apparent in rural areas.
인터넷 쇼핑 판매액의 지역적 분포는 판매액이 많고 다양한 상품군을 구매하는 도시지역과 판매액이 적으며 단순한 의류나 가정주방용품 및 기타 상품군을 구매하는 농촌지역으로 크게 나눌 수 있는데, 이것은 인구규모와 25∼49세의 여성인구, 교육 및 서비스 산업의 지역의 발달정도에 의해 나타난 현상이라 할 수 있다. 이러한 현상은 그 동안 우리나라가 경제발전을 도모하면서 파생된 도ㆍ농간의 인구분포 및 각종 인구구성의 차별화가 그 배경으로, 이것이 인터넷 쇼핑에도 영향을 미쳐 농촌지역 소비자의 제한적 구매행태를 나타나게 하였다.