Abstract
As the Internet continues to grow, network games are widely spreaded. For most network games, many users' meet on a server causes a heavy load to the sewer, which in turn brings inconvenience to the user. Moreover, it demands increased expense to the service provider for deploying additional servers. In this paper, we propose a hybrid distributed system for network games. In our proposed system, a client is independents of the server and exchanges information directly with other clients. The client depends on servers only for the update information. The proposed methodology classifies messages according to the characteristics of information that the message handles and applies either client-to-server and pear-to-pear communication for processing messages which increases the efficiency of systems.
네트워크 게임의 특성상 다수의 이용자들이 서버에 집중되게 되면 서버의 부하가 걸려 이용자들의 불편함을 초래함은 물론, 서비스 제공자 측면에서도 많은 비용을 들여서 서버를 증설하여야 하는 문제가 발생하게 된다. 본 논문은 클라이언트의 서버에의 의존성을 최소화시키기 위한 복합 분산 서버 시스템을 제안하고자 한다. 이 시스템은 서버에 의존하여 메시지를 송ㆍ수신하는 기존 방법을 탈피하여 정보갱신 및 저장의 경우에만 서버에 의존하고, 대부분의 메시지 처리는 클라이언트간에 이루어 질 수 있도록 설계하였다. 제안하는 설계 방법은 다음과 같이 요약된다. 첫 번째로 메시지 등급화 처리방법을 제안하여 메시지의 중요성에 따라 서버나 클라이언트가 관리를 할 수 있도록 하였으며, 두 번째로 Client-Server 방식과 Pear-to-Pear 방식을 병행하여 효율성을 확보할 수 있도록 하였다.