Journal of the Korea Society of Computer and Information (한국컴퓨터정보학회논문지)
- Volume 8 Issue 4
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- Pages.47-56
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- 2003
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- 1598-849X(pISSN)
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- 2383-9945(eISSN)
A Heuristic Search Based Optimal Transcoding Path Generation Algorithm for the Play of Multimedia Data
멀티미디어 자료 재생을 위한 경험적 탐색 기반 최적 트랜스코딩 경로 생성 알고리즘
Abstract
According to rapidly developed mobile terminals and network in the play environment for multimedia presentation, different end-to-end QoS situations appear. Then the generation of transcoding path algorithm was reviewed to transcode a source'data satisfying the needed QoS from a destination and play it considering given transcoders and network. This method used only workload as a parameter although two parameters, workload and throughput, were needed to process multimedia stream in a transcoder, Therefore generated transcoding path with this method had additional calculation to check playability whether it was safisfed the QoS of a destination or not. To solve the problem this paper suggests T algorithm with evaluation function using isochronous property that is needed for multimedia stream to arrive a destination. That means, most playable path is selected with heuristic search based isochronous property between many transcoding paths. Using the suggested algorithm, a transcoding path can be generated faster to play the multimedia data with different end-to-end QoS in real-time transmission.
이동 단말기와 이동 통신망이 급격하게 발전함에 따라 멀티미디어 자료를 재생하는 환경에서 종단간 서비스 품질이 다른 경우들이 발생하고 있다. 따라서 주어진 트랜스코더와 통신망을 고려하여 근원지 데이터를 목적지에서 요구하는 재생 서비스 품질에 맞게 변환하여 재생하기 위한 트랜스코딩 경로를 생성하는 알고리즘이 연구되었다. 그러나 이 방법은 멀티미디어 스트림이 트랜스코더에서 처리될 때 필요한 매개 변수인 워크로드와 처리량 중에서 워크로드만을 고려하였다. 그러므로 이 방법에 의하여 생성된 트랜스코딩 경로는 목적지에서 요구하는 서비스 품질에 맞게 재생 가능한지 검사하기 위하여 추가적인 계산을 필요로 한다. 이를 해결하기 위하여 본 논문은 멀티미디어 스트림이 목적지에 도착할 때 필요한 등시성 성질을 평가 함수에 이용한 T 알고리즘을 제안하였다. 즉, 여러 트랜스코딩 경로들 중에서 등시성 성질을 근거로 한 경험적 탐색으로 추적 재생 가능한 경로를 선택하는 방법이다. 제안된 알고리즘을 사용하면 종단간 상이한 서비스 품질로 실시간 전송되는 멀티미디어 데이터를 재생할 수 있는 트랜스코딩 경로를 좀 더 빠르게 생성할 수 있다.