컨트롤 스테이션을 갖는 S-LExpressnet 프로토콜의 성능 분석

Performance Analysis of S-LExpressnet protocol added a control station

  • 발행 : 2003.03.01

초록

본 논문은 일반적인 양방향 버스구조에 라운드 로빈 방식의 동작을 구현한 L-Expressnet프로토콜이 채널이용률이 떨어지는 단점이 있어 이를 보완하고자 사이클 관리를 위한 컨트롤 스테이션을 추가하여 성능을 개선시킨 다음에 이것의 성능을 기존의 방식들과 비교 분석하여 보았다. 개선된 프로토콜의 성능 분석은 채널 이용률 관점에서 이루어졌으며 이것을 기존의 다른 프로토콜과 비교한 결과 컨트롤 스테이션을 추가한 프로토콜이 기존의 여러 방식의 프로토콜보다 최대 정규화 전파 지연 값이 커질 경우 더 나은 성능을 보임을 알 수 있었다.

In this Paper, an improved protocol is proposed by supplementing a control station for transmission cycle management. This protocol is proposed to complement the shortcomings of the conventional L-Expressnet protocol which is used for round robin process in bus topology. We analyzed the improved protocol in channel utilization viewpoint and compared the result with that of the conventional protocol. From this result, we showed that the channel utilization of the improved protocol is superior to that of the conventional protocol when a maximum normalized propagation delay is increased.

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