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Simulation of solar radiation and wind events in the virtual environments

가상 환경에서 태양 복사와 바람 현상의 논리적 시뮬레이션 방법

  • Published : 2003.12.01

Abstract

Computer simulation of natural phenomena has been inclined to graphic processing for visual reality. This negligence of cosmic causalities in their occurrence and natural laws in their development should lead to limited degree of immersion to the users. We attempt to develop a logical framework for authentic simulation of diverse, unpredictable occurrence and development of natural phenomena (such as solar radiation and wind) based on their associated inherent laws and principles. To this end we structure the relevant objects organized in an ontology and propose a data management method. Then we describe our simulation method for the natural phenomena as delimited in phases and present modeling techniques for qualitative changes of physical objects due to their factors' values beyond normal ranges.

지금까지 가상 환경을 무대로 하는 게임 등에서 자연 현상의 처리는 시각적인 사실성에 치우친 그래픽 처리 위주로 연구되어져 왔다. 그러나 인과관계(causality)를 고려하지 않은 자연 현상들의 발생과 법칙에 기반하지 않은 현상들의 전개는 논리적 사실성을 감소시켜 사용자들의 몰입감을 떨어뜨린다. 본 논문에서는 자연 현상 중에서 태양복사(solar radiation)와 바람에 초점을 맞추어서, 이들의 다양하고 예측하기 어려운 발생과 전개과정을 시뮬레이션 하는 것을 목적으로 한다. 이를 위해 ontology에 기반한 객체들의 구조를 살펴보고, 이들을 바탕으로 가상 환경을 구성하였을 때 가상 환경의 데이타를 관리하는 방안을 제시한다. 그리고 각 자연 현상 이벤트에 대한 과정을 단계별로 상세히 다루고, 나아가 객체가 정성적 변화를 하였을 때 상황을 처리하는 방법을 제시한다.

Keywords

References

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