Abstract
This paper proposes a new scheduling technique to play multimedia data streams in mobile terminals. The paper explores the characteristics of multimedia data streams , firstly. On basis of these characteristics, selection of specific data stream can be possible as well as transcoding protest. Our approach aims at reducing the early-stage delay time more effectively since it makes possible to select and transcodes some specific streams by employing a selection policy rather than transcoding all streams in the playing process Thus, this paper suggests a stream selection policy for the transcoding based on EPOB (End Point of Over Bandwidth). It aims to lower the required bandwidth of multimedia streams than the network bandwidth level and also to minimize early-stage delay time for multimedia streams, which is to be played in mobile terminals.
본 논문은 멀티미디어 데이터 스트림들을 이동단말기에서 연출(play)하기 위해 스트림의 특성을 파악한 후 변환 시킬 스트림을 선정하여 트랜스코딩하는 스케줄링 기법을 제시하였다. 이것은 연출될 모든 스트림들을 트랜스코딩하는 것보다 선정정책에 의해 특정 스트림을 선택하여 트랜스코딩하는 것이 최초 재생 지연 시간을 줄일 수 있는 장점이 있다. 따라서 본 논문은 멀티미디어 데이터 스트림들의 요구 대역폭을 네트워크 대역폭 보다 낮추면서, 이동 단말기에서 멀티미디어 데이터 스트림들이 재생되기까지의 최초 재생 지연시간을 최소화시킬 수 있는 방법으로 EPOB(End Point of Over Bandwidth) 기반의 트랜스코딩 스트림 선정 정책을 제안하였다.