대학수학 교육에 대한 실증적 고찰 -통계분석을 중심으로-

  • 함형범 (서경대학교 수리정보통계학부) ;
  • 박태룡 (서경대학교 수리정보통계학부) ;
  • 김재현 (서경대학교 인터넷정보학과)
  • Published : 2003.06.01

Abstract

In this paper, we diagnose tile necessity of taking, reason and degree of those problems about this course by statistical survey. Also we indicate tile desirable teaching method which improve tile quality of the course.

Keywords

References

  1. 수학과 교육과정 해설 교육부
  2. 수학교육(한국수학교육학회지 시리즈A) v.35 no.2 대학수학 수업 실태의 조사분석 김병무
  3. 수학교육(한국수학교육학회지 시리즈A) v.38 no.2 대학수학 수업과 평가의 다양화 김병무
  4. SAS를 이용한 통계자료 분석방법 김종섭
  5. 표본조사법 김종호
  6. 2002~2003 서경대학교 요람 서경대학교
  7. 비교 연구를 위한 통계적 방법론 허명회
  8. 한국수학사학회지 v.11 no.1 수학교육의 목적과 수학사 허민