References
- 경영학논집 v.27 no.2 소비자의 가격촉진반응에 있어서 브랜드충성도 및 촉진이용 심리차원의 영향관계에 대한 연구-쿠폰촉진을 중심으로- 곽동성;김진영
- 서울대학교 석사학위 논문 의류상품 소비자의 판매촉진 반응유형과 쇼핑성향 김세희
- 창업 정보학회지 v.4 no.1 쿠폰이용성향과 가치의식이 구매행동에 미치는 영향 김창호;김진이
- 경영학논집 v.25 소비자의 쿠폰이용(상환)행동에 쿠폰촉진이 미치는 영향에 관한 연구 박종오;김진영
- 한국마케팅저널 v.2 no.1 패널자료를 통해 나타난 국내소비자들의 상표애호도 수준과 가격판촉간의 관계에 대한 연구 안광호;임병훈
- 연세대학교 석사학위 논문 판매촉진이용성향에 따른 쇼핑가치 지각 및 소비자만족에 관한 연구 오영심
- 중앙대학교 석사학위 논문 판매촉진 이용성향에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 원신희
- 한국의류학회지 v.18 no.3 소비자의 의복쇼핑성향에 관한 연구 이은영;김소영
- 매일경제 패션몰, 백화점서 직원, 입점 상인 교육 강화 매일경제
- 동아일보 [페어플레이어의 적들<7>공짜]돈내면 바보.얌체공화국(2002,4.7.) 동아일보
- Journal of Marketing v.51 no.October The coupon-prone consumer: Some findings based on purchase behavior across product class Bawa,K.;Shoemaker,R.W. https://doi.org/10.2307/1251251
- Journal of Marketing Research v.15 no.August Identifying the deal prone segment Blattberg,R.C.;Buesing,T.;Peacock,P.;Sen,S.K. https://doi.org/10.2307/3150585
- Sales promotion: Concepts, methods, and strategies Blattberg,R.C.;Neslin,S.A.
- Journal of Marketing v.64 no.October A benefit congruency framework of sales promotion effectiveness Chandon,P.;Wansink,B.;Laurent,G.
- Journal of Retailing v.68 no.3 Just what is a dollar`s worth? Consumer reactions to price discounts vs. extra product promotions Diamond,W.D.
- Advances in Consumer Research v.12 Modelling the coupon redemption decision Henderson,C.M.
- Unpublished doctoral dissertation A multivariate examination of a patronage model:The impact of values and life styles on shopping orientations Howell,R.D.
- A framework for marketing management Kotler,P.
- Journal of Retailing v.73 no.2 An exmination of deal proneness across sales promotion types: A consumer segmentation perspective Lichtenstein,D.R.;Burton,S.;Netemeyer,R.G. https://doi.org/10.1016/S0022-4359(97)90007-5
- Journal of Marketing v.54 no.July Distinguishing coupon proneness from value consciousness: An acquisition-transaction utility theory perspective Lichtenstein,D.R.;Netemeyer,R.G.;Burton,S. https://doi.org/10.2307/1251816
- Journal of Marketing Research v.31 no.November An integrated framework for relating diverse consumer characteristics to supermarket coupon redemption Mittal,B. https://doi.org/10.2307/3151881
- Perspectives in consumer behavior(3rd ed.) Buyers` perceptions of price: An update of the evidence Monroe,K.B.;Petroshius,S.M.;H.Kassarjian(ed.);T.S.Robertson(ed.)
- Marketing Science v.3 no.2 A price discrimination theory of coupons Narasimhan,C. https://doi.org/10.1287/mksc.3.2.128
- Journal of Marketing Research v.33 no.February Measuring the dynamic effects of promotions on brand choice Papatla,P.;Krishnamurthi,L. https://doi.org/10.2307/3152010
- Journal of Consumer Affairs v.20 A methodology for profiling consumers` decision-making styles Sproles,G.B.;Kendall,E. https://doi.org/10.1111/j.1745-6606.1986.tb00382.x
- Journal of Product & Brand Management v.7 no.5 Concepts and strategy guidelines for designing value enhancing sales promotions Srinivasan,S.S.;Anderson,R.E. https://doi.org/10.1108/10610429810237745
- Journal of Retailing v.73 no.2 An examination of deal proneness across sales promotion types: A consumer segmentation perspective Lichtenstein,D.R.;Burton,S.;Netemeyer,R.G. https://doi.org/10.1016/S0022-4359(97)90007-5
- 한국의류학회지 v.18 no.3 소비자의 의복쇼핑에 관한 연구 이은영;김소영