Strategic Establishment with Success e-Brand for E-Business

e-비즈니스에서의 성공적인 e브랜드구축전략

  • Cho, Won-Gil (Dept. International Trade, Namseoul University)
  • 조원길 (남서울대학교 국제경영학부)
  • Published : 2002.09.01

Abstract

The brand name is considered as an essential part of the brand and the foundation for any marketing communication efforts. The tremendous and ever in creasing cost associated with new brand introductions has prompted companies to take great care in the creation, pretesting, developing, and managing of new brands. Creating new brand name is not an easy task. A brand name should appeal to the customer while at the same time clear trademark registration - two goals that can sometimes be conflicting. This study is on the strategic establishment with success e-brand for e-business.

인터넷상에서 롱런을 하기 위한 브랜드 관리 전략에는 다양한 내용이 있다. 인터넷 브랜드, 닷컴(.com) 브랜드, 넷(Net) 브랜드, 온라인(On-line) 브랜드, 최근 미국 유명 경영지에 화두로 떠오르는 단어들이다. 인터넷에서도 브랜드가 중요해지고 있다는 것을 의미한다. 더구나 인터넷기업 주가의 거품론이 확산되고 있는 시점에서 강력한 브랜드의 중요성은 더욱 커져 간다고 본다.

Keywords