Figure learning System by Using Multimedia

멀티미디어를 이용한 도형학습 시스템

  • 김형 (미암초등학교) ;
  • 양기철 (목포대학교 정보공학부)
  • Published : 2002.12.01

Abstract

A multimedia figure learning system has been designed and implemented by using TOOBOOK. Also, the developed system has been analyzed after use it in classrooms. The analysis result shows that the multimedia system is better for understanding the concepts of revolving entity and cross section than the traditional teaching methods.

본 논문에서는 멀티미디어를 이용한 도형학습 시스템을 설계하고 TOOLBOOK을 이용하여 구현하였다. 또한 개발된 시스템을 교육현장에 적용한 후 그 결과를 분석하였다. 분석결과 멀티미디어 시스템을 사용하면 전통적인 수업방식보다 회전체와 그 단면의 개념 및 원리를 쉽게 이해시킬 수 있고 학습효과도 극대화시키는 것을 알 수 있었다.

Keywords