A HELPDESK system design for communication network service

데이터 통신서비스를 위한 EJB기반 통합 HELPDESK 설계에 관한 연구

  • Published : 2002.08.01

Abstract

We need the flexible method for communication network configuration and fault management business procedure. Therefore development of systematic integrating fault management system is essential to meet on these requests. We must design the integrating fault management system so that can run the repair processing for both data communication network management and new next generation data communication network of various type. In general it is effective that the system is consisted of decentralized module to be accessibele for business logic and datum to remote area. To Solve these problem, a method is to use object-oriented design technique. That is, it is to abstract reusability objects and make component module using the abstracted objects. In this paper, we propose a fault management system of communication network service using object-oriented design techniques which are UML(Unified Modeling Language) and EJB(Enterprise Java Bean).

인터넷의 대중화와 함께 데이터 통신서비스에 대한 수요로 데이터 통신망은 그 양과 종류가 급격하게 증가하고 있어서 통신망 운용에 따른 망구성 및 고장처리 체계의 정립이 필요하게 되었다. 기존의 다양한 유형의 데이터 통신망서비스 고장처리방법의 통합하면서 새로운 차세대 통신망서비스 고장처리방안까지 수용할 수 있도록 하는 통합 고장처리시스템의 개발이 필요하다. 본 논문에서는 모든 데이터 통신망서비스에 대한 고장시험, 고객정보관리, 시선정보관리에 관련된 시스템들과의 체계적인 연동을 통한 통합 고장처리 방안을 제시하고 UML(Unified Modeling Language)과 EJB(Enterprise Java Bean) 기술을 이용한 객체지향방법에 기반한 설계를 수행한다.

Keywords

References

  1. 홍원규, 초고속통신망의 ATM/ADSL 통합망관리 구조, Knom review 2000.6
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