Abstract
The active packets unlike traditional IP packets should be executed at each active node along their path. To execute the active program at each active node, the active packets for an active program should go through the same active nodes and all packets are delivered without any loss. This paper presents the new active engine for every active packet which execute an active program to be routed through the same intermediate active nodes and to be delivered reliably. Proposed active engine requires fewer changes to existing IP protocols and guarantees the reliable delivery of the active packets. Moreover, even if the sender does not have any information about the intermediate nodes every active packet is routed through the same intermediate active nodes. The simulation results show that proposed active engine achieves an efficient transmission with high data delivery and low communication overhead compared with the other existing transmission protocols.
액티브 패킷은 기존의 IP 패킷과는 달리 목적지가 아닌 중간의 액티브 노드에서 실행되어야 할 필요가 있다. 이를 위해서는 하나의 프로그램을 수행하기 위한 액티브 패킷들이 같은 액티브 노드를 경유해야함은 물론이고 모든 패킷들이 손실 없이 도착해야 정상적인 작업을 수행할 수 있다. 본 논문에서는 하나의 액티브 프로그램을 수행하는데 필요한 액티브 패킷들이 손실 없이 같은 액티브 노드를 거쳐 실행될 수 있는 액티브 엔진을 제안한다. 제안한 액티브 엔진은 기존의 IP 망에 적용이 쉽고 송신자가 네트워크 내의 액티브 노드의 위치를 몰라도 액티브 패킷들이 같은 액티브 노드를 경유할 수 있으며 신뢰성 있는 액티브 패킷의 전송을 보장한다. 또한 시뮬레이션을 통하여 기존의 전송 프로토콜들과 성능을 비교ㆍ분석한 결과, 제안하는 액티브 엔진은 전송지연이 작고 처리율이 높다는 것을 확인할 수 있었다.