References
- 연세대학교 대학원 석사학위논문 소비자 공간행동을 고려한 신시가지 백화점 계획에 관한 연구 강상휘
- 서울시립대학교 대학원 석사학위논문 서울시 상권분석에 관한 연구 김대영
- 한국의류학회지 v.11 no.3 상품특성치에 따른 의류상품 분류 연구 김미영
- 상권조사와 전략 김배한
- 소매기업 경영론 김원수
- 한국의 상권 대한상공회의소
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 분당 신도시 소비자 구매 활동의 공간적 특성 이욱
- 패션 마케팅 이은영
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 한국 신도시 개발의 변천에 관한 연구 이종우
- 현대마케팅원론 임종원
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 의류제품별 점포혼합애고행동과 이를 통한 패션점포유형간 경쟁구조분석 정현숙
- 마케팅 관리론 한희영
- Journal of Retailing v.57 Store trading areas in a changing market Applebaum,W.;Cohen,S.B.
- 산업과 경제 v.7 상권의 확대 설정과 소매 점포 입지가 지역상권에 미치는 영향요인분석 박상규;강일승;최용훈
- Journal of Retailing and Consumer Services v.6 Image and consumer attraction to intraurban retail area: An environmental psychology approach Bell,S.J. https://doi.org/10.1016/S0969-6989(98)00015-0
- Journal of Marketing v.31 The concept of mass in intraurban shopping Bucklin,L.P.
- Journal of Retailing v.60 Model of the retail location process: A Review Craig,C.S.;Ghosh,A.;Mclafferty,S.
- Journal of Marketing Research v.14 Identifying interurban shopper: Multiproduct purchase patterns and segmentation profiles Darden,W.R.;Perreault
- Journal of Marketing Research v.18 Specification of patronage models for retail center choice Gautschi,D.A. https://doi.org/10.2307/3150951
- Journal of Marketing v.47 Formulating retail location strategy in a changing environments Ghosh,A.;Craig,C.S. https://doi.org/10.2307/1251197
- Journal of Marketing Research v.16 Alternative perceptual mapping technique: Relative accuracy and usefulness Hauser,J.P.;Koppelman,F.S. https://doi.org/10.2307/3150810
- Journal of Marketing v.32 Shoppers movements outside their local retail area Herman,R.D.;Beik,L.L. https://doi.org/10.2307/1249337
- Journal of Consumer Research v.5 A review of selected factors conditioning consumer travel behavior Hubbard,R. https://doi.org/10.1086/208709
- Land Economics v.39 A probabilistic analysis of shopping centre trade areas Huff,D.L. https://doi.org/10.2307/3144521
- Journal of Marketing v.28 Defining and estimating a trade area Huff,D.L. https://doi.org/10.2307/1249154
- Bureau of Business and Economic Research v.11 Differential in supermarket drawing power Lalonde,B.J.
- 산업과 경제 v.7 상권의 확대 설정과 소매 점포 입지가 지역상권에 미치는 영향요인 분석 박상규;강일승;최용훈
- Journal of Retailing v.50 no.4 The meanings of Image Lindquist,J.D.
- Journal of Retailing v.56 Image as a component of attraction to intraurban shopping areas Nevin,J.R.;Houston M.J.
- Journal of Marketing Research v.11 Trade area analysis using trend surface mapping Peterson,R.A. https://doi.org/10.2307/3151157
- Journal of Marketing v.36 Intermarket patronage: A psychographic study of consumer outshoppers Reynolds,F.D.;Darden,W.R.
- Journal of Marketing v.40 Image inputs to a probabilistic model: Predicting retail potential Stanley,T.J.;Sewall,M.A. https://doi.org/10.2307/1249994
- Marketing Channels(6th ed.) Stern,L.W.;EI-Ansary,A.I.
- 流通政策 v.13 生活者のshopping行動の變化 由口貴久男
- 소매기업 경영론 김원수