The Study of how to use the Electronic Commerce strategically

전자상거래의 전략적 활용 방안에 관한 연구

  • 고완기 (제주한라대학 테크노경영정보과)
  • Published : 2000.06.01

Abstract

Today, Korea's internet observers are saying that one of the biggest things holding back the explosive growth of online sales is, more than ever before. One of the biggest problem in Electronic Commerce is that the companies which are not oriented clearly fall behind. Electronic Commerce is changing the world. The company should concentrate on where to go in New economy(Digital economy) Therefore. I'd like to study the successful strategy for Electronic Commerce to give management levels right decisions.

전자상거래는 현대기업의 피할 수 없는 흐름이다. 이런 대세에 따라 전자상거래가 제공하는 여러 기회를 적절히 이용하는 기업과 그렇지 못한 기업은 성과면에서 현격한 차이를 보일 것이다. 따라서 디지털경제 체제로 이전함에 따라 디지털 경제로의 변화를 체계적으로 이해하고 자사의 전략적 방향을 적절히 설정해야 한다. 본 논문에서는 경영자들이 전자상거래에 대해 올바른 시각을 가질 수 있도록 전자상거래 성공 전략 및 환용 전략에 대해서 살펴보았다.

Keywords