A Study on attribute and approaching methods of banner advertising for effective banner Ad.

효과적인 배너(Banner)광고를 위한 배너의 속성 및 접근방법에 관한 고찰

  • Published : 2000.03.01

Abstract

Internet Banner ad. has became one of the most interesting sector to marketer which was even unacquainted word to them a few years ago. Advertisement of Internet has many differences, merits and demerits with traditional ad, namely television, newspaper, magazine and outdoors advertising etc. In this study, we compare Internet advertisement with traditional advertisement and consider the way which is the most effective Internet advertisement, especially banner using an analysis of census.

통신상의 전자상거래를 위해서는 전자화폐 시스템이라 불리는 새로운 개념의 지불 시스템이 필요하다. 전자화폐는 기존의 화폐를 디지털화한 정보이다. 그러나 전자화폐의 안전성은 기존의 화폐와는 달리 어떤 물리적 조건에 의존하지 않기 때문에 위조와 변조가 쉽게 이루어질 수 있으며, 쉽게 추적 당할 수 있다. 전자화폐가 안심하고 새로운 지불 수단으로 사용되기 위해서는 안전성과 사용자의 프라이버시가 보장되어야 한다. 본 논문에서는 기존에 제안되어진 전자동전 시스템, 분할 가능한 전자화폐, 전자면허등의 전자화폐시스템을 분석하고 통신량과 계산량에서 효율적이며, 전자면허의 문제점을 해결할 수 있는 시스템을 제안한다.

Keywords