A Study on the Limits of the Comparative School Record Using the Individual Scholastic Evaluation

  • Chung, Yeon-Soo (Assistant Professor, Department of Computer Science nd Statistics, Korea Air Force Academy, Chungpook)
  • Published : 2000.08.01

Abstract

There is no progress in interpreting the correlation between the high school record and the scholastic aptitude test. This study gives the degree of the linearity between the high school record and the scholastic aptitude test by using the method of the individual scholastic evaluation which was proposed by Chung(1999). The limits of the individual scholastic evaluation are pointed out additionally in inferring the promising individuals having the high scores in the scholastic aptitude test so that the individual scholastic evaluation be used as reference materials when the colleges applying the comparative school record in the entrance exams.

Keywords

References

  1. 충남대학교 교육발전논총 v.17 no.1 외국어 고등학교 교육과정 및 학생선발연구 권순명;김종석;김언주
  2. 연세경제연구 v.2 no.2 대학 입시제도와 관련된 제 가설의 검정 김병수;김선주
  3. 한국통계학회 논문집 v.1 no.1 대학별 고사를 위한 문항분석, 표준점수, 검사 동등화와 새 대학 입시의 통계적 계획과 분석에 관한 토론 김우철;김성호
  4. 현안분석 제151호 내신제 입시의 쟁점과 과제 나병현
  5. 현안분석 제127호 학생생활기록부의 의미와 활용방안 나병현
  6. 호남대학교 논문집 v.16 no.2 종합생활기록부제의 신뢰도와 타당도에 관한 연구 신준영
  7. 한국통계학회 논문집 v.4 no.1 비교내신등급 산정의 통계적 연구 이계오;정연수
  8. 비교연구를 위한 통계적 방법론 허명희
  9. 한국통계학회 논문집 v.1 no.1 새 대학입시의 통계적 계획과 분석 허명희
  10. The Korean Communications in Statistics v.6 no.2 A Study on Computing Method of the Individual Scholastic Evaluation in the Comparative School Record Yeon Soo Chung
  11. Designing and Conducting Survey Research L.M. Rea;R.A. Parker
  12. Generalized Linear Models P. Mccullagh;J.A. Nelder
  13. SAS User's Guide : Statistics, Version 6 Ed. SAS Institute Inc.