Korean Journal of Materials Research (한국재료학회지)
- Volume 10 Issue 10
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- Pages.659-664
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- 2000
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- 1225-0562(pISSN)
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- 2287-7258(eISSN)
Fabrication and Characteristics of Anode-Supported Tube for Solid Oxide Fuel Cell
습식법에 의한 고체산화물 연료전지용 연료극 지지체관의 제조 및 특성 연구
- Kim, Eung-Yong (Deptment of Materials Engineering, Chungnam National University) ;
- Song, Rak-Hyeon (Korea Institute of Energy Research) ;
- Im, Yeong-Eon (Deptment of Materials Engineering, Chungnam National University)
- Published : 2000.10.01
Abstract
To develop anode-supported tubular cell with proper porosity, we have investigated the anode substrate and t the electrolyte-coated anode tube. The anode substrate was manufactured as a function of carbon content in the range of 20 to 50 vol.%. As the carbon COntent increased, the porosity of the anode substrate increased slightly and the carbon c content with proper porosity is found to be 30 vol.%. The anode-supported tube was fabricated by extrusion process a and the electrolyte layer was coated on the anode tube by slurry coating process. The anode-supported tube was cofired successfully at
연료극 지지체식 원통형 고체산화물 연료전지를 개방하기 위해 연료극 지지체와 전해질이 코팅된 연료극 원통관의 제조 및 그것의 특성에 대해 연구하였다- 연료극 지지체는 20-50vol.%의 탄소함량에 따라 만들어졌으며, 탄소량이 증가함에 따라 연 료극 지지체의 기공율도 점차 증가하였으며, 적절한 기공율을 가지기 위한 최적 탄소량은 30vol.%임을 확인하였다. 연료극 지지체 관은 압출법으로 제작하였으며, 전해질은 슬러리 코팅법으로 원통판의 바깥쪽에 코팅하였고,
Keywords