CTI 호출 제어 방식을 이용한 행정 업무 지원 시스템의 개발

A Development of Administrative Affairs Supporting System using Call Control Mode of CTI

  • 발행 : 1999.06.01

초록

최근들어 CTI(Computer Telephony Integration) 기술은 영상 회의, 파일 전송, 음성 사서함, 자동 메시지 전송, 자동 재다이얼 기능 등의 전통적인 분야에서부터 통합 메시징 및 네트워크 팩스 분야에 이르기까지 다양한 분야에 걸쳐서 활용되고 있다. 본 논문에서는 전화망을 이용한 CTI 응용분야로 대학에서 입시기간동안 수험생들의 전화 과중에 따른 업무와 학사 행정 서비스를 개선할 수 있는 CTI를 이용한 응용 시스템에 대하여 연구한다. 구현된 시스템은 최근 주목받고 있는 객체 모델링 기법(Object Modeling Technique)을 이용하여 데이터베이스를 설계하고, CTI 호출 제어 시스템을 이용하여 합격자 확인 자동 호출(Automatic Calling System), 합격자 발표 자동 안내(Automatic Response System) 등을 지원하도록 개발한다. 특히 합격자 자동 호출 시스템 구현시 합격 여부를 통지해 줄 때의 음성처리를 위하여 TTS(Text To speech) 모듈을 설계 구현한다.

Recently, CTI (Computer Telephony Integration) technology has been widely applied to various area such as video conference, file transfer, voice mail, automatic message transfer and automatic redial, integrated messaging and network fax. In this paper, an administrative affairs supporting system using call control mode of CTI is designed. To improve inefficient processing of job due to heavy calling from entrance candidates during entrance examination of a college, the system is developed. The database of the system is desigend using object modeling technique. Also, the automatic calling and response system using CTI call control mode is implemented. Especially, to interface with voice of candidates who ask whether they pass or fail the entrance examination of the college, TTS(Text To Speech) module is developed.

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