Abstract
This paper presents the application of fuzzy algorithm for speed control of Switched Reluctance Motor. SRM has a h highly nonlinear control characteristic and operates in saturation to maximize the motor torque. A systematic approach t to the modeling of highly nonlinear SRM drive system which includes the fuzzy controller with coarse control and fine C control is presented. PelfOlmance analysis of SRM dJive is reported for a wide range of operating conditions through s speed variation and load perturbation dynamics. The pelfOlmance indices of SRM drive system operating with fuzzy 1 logic controller are compared with the conventional controller to highlight the merits. The expel1mental results are p presented to confilm the validity of proposed fuzzy 10밍c controller.
본 논문에서는 SRM의 가변속 구동을 위한 퍼지 논리제어기를 제안한다. SRM은 높은 비선형 특성을 갖으며 토크 출력을 극대화하기 위해 포화영역에서 동작한다. 거시적 제어와 미시적 제어를 갖는 퍼지 제어기를 포함하는 높은 비선형 SRM 구동 시스템을 모델링 하기 위한 체계적인 접근이 제시되었다. 속도변화와 외란의 동적 특성을 통해 폭넓은 동작 범위조건에 대한 SRM의 성능해석이 제시되었다. 퍼지제어기에 의해 구동되는 SRM 시스템은 그 장점을 나타내기 위해 종래의 제어기와 비교되었다. 제안된 퍼지제어기의 속도변화와 외란에 대한 동작을 확인하기 위해서 실험결과가 제시되었다.