퍼지추론을 적용한 교통 신호 제어 시스템

The Traffic Signal control System Applying Fuzzy Reasoning

  • 김미경 (춘천기능대학 정보기술과) ;
  • 이윤배 (조선대학교 전자계산학과)
  • 발행 : 1999.02.01

초록

현행 교통 신호 제어기는 사전에 계획된 신호 시간 체계 또는 시간대별로 선택되는 방법을 취하고 있다. 이와 같은 신호 체계는 교통 상황 변화에 적절하게 대응하기 어려운 문제점을 갖고 있다. 특히, 혼잡 상황과 같은 문제들은 이진 논리로써 해결하기 어렵다. 따라서, 본 논문에서는 교통 혼잡 상황에 신속하게 대처할 수 있는 신호기 제어 시스템을 제안하였다. 본 논문에서 제안한 제어기는 불확실성 및 퍼지환경에서 작동한다. 따라서, 도로의 혼잡 상황을 퍼지 논리를 사용하여 표현하고 퍼지 추론기에 의해 신호 시간을 결정하도록 하였다. 본 논문에서 제안한 신호기 제어 시스템의 타당성을 검증하고자 페트리네트를 이용하여 모델링 하였다.

The current traffic signal control systems are operated depending on the pre-planned control scheme or the selected control scheme according to a period of time. The problem with these types of traffic control systems is that they can not cope with variant traffic flows appropriately. Such a problem can be difficult to solve by using binary logic. Therefore, in this 0paper, we propose a traffic signal control system which can deal wit various traffic flows quickly and effectively. The proposed controller is operated under uncertainty and in a fuzzy environment. It show the congestion of road traffic by using fuzzy logic, and it determines the length of green signal by means of a fuzzy inference engine. It modeled using petri-net to verify its validation.

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