A Realistic Running Animation with One-Legged Hopper Model

한 발 뜀뛰기 모델을 이용한 사실적인 달리기 애니메이션

  • 강영민 (부산대학교 자연과학대학 전자계산학과) ;
  • 박선진 (부산대학교 자연과학대학 전자계산학과) ;
  • 조환규 (부산대학교 자연과학대학 전자계산학과)
  • Published : 1998.12.01

Abstract

The most important goal of character animation is to efficiently control the motions of a character. Until now, many techniques have been proposed for human gait animation, and some techniques have been created to control the emotions in gaits such as "tired walking" and "brisk walking" by using parameter interpolation or motion data mapping. This paper proposes a human running model based on a one-legged hopper with a self-balancing mechanism. The proposed technique exploits genetic programming to optimize movement, and can be easily adopted to various character models. We extend the energy minimization technique to generate various motions in accordance with emotional specification.

캐릭터 애니메이션의 가장 중요한 목표는 효율적으로 캐릭터의 동작을 제어하는 것이다. 지금까지 인간 보행 애니메이션을 위한 많은 기법들이 제안되었고, 파라미터 보간이나 동작 데이터 매핑 을 사용하여 지친 걸음이나 활기찬 걸음과 같은 보행의 감정을 표현하는 기법도 제안되었다. 본 논문은 하나의 다리를 가진 평면 뜀뛰기 모델에 기반한 인간 주행 모델을 제시한다. 본 논문의 기법은 동작 최적화를 위해 유전자 프로그래밍을 사용하며 다양한 캐릭터 모델에 쉽게 적용될 수 있다. 본 논문은 에너지 최소화 기법을 확장하여 감정 표현을 위한 파라미터 설정에 따라 다양한 동작을 생성할 수 있도록 한다.

Keywords