수학과 수준별 교육과정 연구

  • Published : 1998.12.01

Abstract

This study is to analyze the differences between the 6th curriculum and the 7th curriculum in elementary mathematics, and also to suggest how to use our research result, when it's needed in managing differentiated curriculum.

Keywords

References

  1. 초중등학교 교육과정(별책1) 교육부
  2. 수학교육의 장래에 대한 국가 보고서(미국) 구광조;강완(역)
  3. 학생 중심 교육과정의 의미와 전망 김재춘
  4. 영국의 국가 교육과정 박근덕;강옥기(역)
  5. 수학과 교수-학습 전략 박성택
  6. 수학과 교육과정 분석과 수준별 교육과정 개발 박승안
  7. 열린 교육의 관점에서 본 영국초등 수학 교과서의 분석 연구 서성보
  8. 교육과정 국제 비교 연구 신세호(외 9인)
  9. 제7차 교육과정 개정의 배경과 방향 이경환
  10. 수준별 교육과정에 대한 반성적 고찰 조인진
  11. 수준별 교육과정 허경철
  12. 수준별 교육과정의 필요성과 개발 방향 허경철
  13. Heinemann Mathematics Stage 35, Textbook
  14. Infant Mathematics Stage 1, Teacher's Notes
  15. Mathematics in the National Curriculum - Department of Education and Science and the Welsh Office
  16. Mental Mathematics Stage 1
  17. National Curriculum-Task Group on Assessment and Testing Report, A digest for Shcools
  18. Pimary Mathematics Stage 2, Teacher's Notes
  19. The Psychology of Learning Mathematics(2nd ed) Skemp, R.R.
  20. Structured Activities for Primary Mathematics Skemp, R.R.
  21. Mathematics in the Primary School Skemp, R.R.
  22. Cooperative Learning: Theory, Research and Practice Slavin, R.E.