Abstract
In this paper, we compare vaious input-buffered ATM switch architectures in structures on input buffer and switching fabric, the resons for performance improvement and degradation, arbitration scheme and maximum throughput, and present comparative merits and demerits of each architecture under random and bursty traffic. We also analyze the prformance of combined architectures of windowing scheme, destination-queueing based input-port expansion schemeand output-port expansion scheme, and show that it is possible to achieve 100% throughput with combined scheme of destination-queueing based input-port expansion scheme and output-port expansio scheme when the number of output group is 2 and output port expansion ratio is 2.
본 논문에서는 입력 버퍼링 스위치의 최대 수율 향상 방안으로서 제안되어진 다양한 성능 향상 방식들을 입력 버퍼와 스위칭 패브릭의 구조, 성능 향상 요인, 성능 한계 요인, 경합 중재 방식 그리고 최대 수율의 측면에서 비교 분석하며 특히 랜덤 트래픽과 버스티 트래픽 환경에서 각 방식들의 성능 우열 관계를 도출하고 그 원인 분석을 제시한다. 또한 각 방식들이 높은 수율을 얻기 위해 큰 성능 향상 인자가 요구되며 성능 향상 인자를 2로 했을 때 성능 향상이 두드러지나 3이상이면 성능향상 폭이 좁아진다는 점에 착안하여, 한 방식만 사용하지 않고 각 방식들을 결합하여 구성함으로써 구현의 용이성과 낮은 비용을 유지하면서 높은 성능을 얻을 수 있는 다양한 결합 구조를 제시하고 분석한다. 결합 구조로서 제안된 목적지별 큐잉 기반 입출력단 확장 구조는 출력단 그룹수를 2로 하고 출력단 확장을 2로 하는 경우 랜덤 트래픽과 버스티 트래픽 환경하에서 100%의 수율을 보여 적은 비용으로 출력 버퍼링 스위치의 성능을 얻을 수 있음을 확인하였다.