A Study on the Efficient Task Scheduling by the Reconstructed Task Graph

태스크 그래프의 재구성에 의한 효율적 태스크 스케줄링에 관한 연구

  • 변승환 (서남대학교 전산정보학과) ;
  • 유관종 (충남대학교 컴퓨터과학과)
  • Published : 1997.09.01

Abstract

This paper presents an effective heuristic task scheduling algorithm for multiprocessor systems. To execute task scheduling effectively which is defined as an allocation of m's tasks onto n's processors(m > n), several problems almost at NP-hard should be cleaned up. The purpose of the task scheduling obtains the minimum execution time by mapping the tasks on a system topology or reduces the total execution time to give a minimum system topology. In order to solve this problem, in this paper, the task scheduling is done by redefining a task graph to a reconstructed task graph (RTG). An RTG is obtained by merging or copying nodes to equal the number of nodes on each level of the task graph to the number of processors of the system topology and then directly scheduled to the system topology. This method obtains a fast scheduling time and a simple scheduling method, and near-optimal execution time without executing steps such as the refinement step and the duplication step after the task scheduling.

본 논문은 병렬 처리 시스템 환경에서 효율적인 태스크 스케줄링에 관한 연구로써 태스크 그래프의 재구성에 의해 전체 수행 시간을 단축시키는데 목적을 두고 있다. 태스크 스케줄링은 m개의 테스크를 n개의 프로세서에 할당하는 연구인데 이는 많은 문제점을 갖고 있다.[1, 4, 9] 일반적으로 이 문제를 해결하는 것은 NP-hard 문제로 알려져 있다. 이러한 문제를 해결하고자 본 논문에서는 주어진 태스크 그래프를 재구성하여 스케줄링 하는 방법을 제시하였다. 태스크 그래프와 시스템 그래프를 이용하여 효과적으로 수행이 될 수 있는 재구성 태스크 그래프(RTG)를 만들고 이를 스케줄링 함으로써 기존의 논문에서 준 최적의 결과를 얻기 위해 태스크 스케줄링후에 재할당 및 반복 수행의 과정이 사용하였는데 이를 없애면서 빠른 시간안에 스케줄링이 이루어지도록 하였고 스케줄링의 결과 또한 향상시켰다.

Keywords