초록
본 연구에서는 ATM 망의 ABR 서비스 트래픽 제어를 위해 새로운 ER 피드백 제어 알고리즘인 EMRCA(Explicit Max_min Rate Control Algotithm)을 제안한다. 이 방식은 과도상태와 평형상태에서의 ACR 변화를 해석하였고, 스위치 노드에서의 폭주를 찾아내기 위하여 큐에 있는 두 개의 임계치 $TH_{high}$ 와 $TH_{low}$를 사용하였고, 연결들 간의 최소 전동률과 최대 전송률의 차이를 줄여 링크 대역 이용률을 높이고자 한다. 이 제안 방식은 폭주가 발생한 연결을 선택하기 위하여 활성화된 모든 연결에 대하여 최소 전송률과 최대 전송률을 사용하여 선택된 연결들의 전송률을 조정함으로써 잠재적인 폭주발생을 예방시켜 주는 폭주탐지 메커니즘을 사용한다. EMRCA 방식은 EPRCA 방식보다 ACR 변화가 더욱 안정됨을 보여주었고, 또한 스위치의 큐 길이를 감소시켰고, 높은 링크 이용률을 얻을 수 있었다.
A new ER feedback switch control algorithm, called EMRCA(Explicit Max-min Rate Control Algorithm), to control the ABR services traffic in the ATM networks, is proposed in this thesis. This scheme was interpreted the ACR variation residing on between a transient state and a stable state using the two thresholds that is the $TH_{high}$ and $TH_{low}$ in the queue to detect switch nodes congestion, and decreased the difference of minimum and maximum ACR all active connection to enhance the line bandwidth utilization. The proiposed scheme used a minimum and maximum rate of all active connections to select the connection whose the congestion rate inveoked, and uses a congestion detection mechanixm to prevent some potential cogestion by regulating selected contection.s The EMRCA scheme showed ACR variation more stable that the EPRCA scheme, also reduced buffer size of the switch, and achieved higher link utilization than the EPRCA scheme.