References
- 중앙대학교 대학원 석사학위논문 노인층 소비자의 구매행동 특성에 관한 연구 강관진
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 소비자신념과 정보탐색량의 관계에 관한 연구 김승훈
- 서울대학교 대학원 박사학위논문 소비자문제의 유형별 경험에 관한 연구 김영신
- 소비생활연구 v.10 제7차 경제사회발전 5개년 계획 소비자보호 부문 김영철
- 소비생활연구 v.7 소비자 정보탐색활동에 관한 연구 김용자
- 한국 의류학회지 v.15 no.4 의복 구매시 소비자가 지각하는 위험에 관한 연구(Ⅰ) 김찬주
- 서강대학교 대학원 석사학위논문 광고와 소비자주의에 관한 연구 김천희
- 계명대학교 대학원 석사학위논문 노인 소비자문제 해결을 위한 소비자교육 프로그램 개발에 관한 연구 김효정
- 한국방송광고공사 광고정보 no.137 차세대 마케팅 : 실버시장. 김훈철
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 실버마켓의 점포선택결정요인에 관한 연구 박길순
- 소비자의사결정론 박명희
- 광고정보 no.152 실버산업, 실버소비자:실버층 라이프스타일 조사 백건기
- 판매이론과 판매기법 상무달
- 소비자학연구 v.3 no.2 노인의 소비자사회화에 관한 연구 서정희
- 유통판매기법 안치호;한일주
- 경남대학교 대학원 박사학위논문 고령화 소비자 행동분석에 관한 실증적 연구 왕세창
- 광고연구 no.14 광고수용자로서의 노인계층 특성 연구 유재홍
- 한국소비자보호원 연구보고서 94-01 소비자 의사 결정 과정에서의 소비자 정보 활용도 평가 이득연;최선경
- 서울대학교 대학원 박사학위논문 소비자 능력개발을 위한 소비자교육에 관한 연구: 청소년 소비자를 중심으로 이기춘
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 노인소비자문제에 관한 연구 이성림
- 이화여자대학교 대학원 석사학위논문 청소년 소비자의 정보탐색활동에 관한 일 고찰 이은경
- 대한가정학회지 v.29 no.1 소비자정보요구와 관련 요인 연구 이은희;이기춘
- 아주대학교 대학원 석사학위논문 노인소비자의 정보원 사용에 관한 연구 이은경
- 서울대학교 대학원 석사학위논문 소비자정보가 소비자의 구매의사결정 합리성과 만족도에 미치는 영향 이은희
- 서울대학교 대학원 박사학위논문 소비자 정보의 요구에 관한 연구 이은희
- 건국대학교 대학원 학술논문집 v.36 노인소비자의 시장구매 해결책에 관한 기초 연구 이혜임
- 대한가정학회지 v.32 no.2 상업적·인적정보원에 관한 인식과 소비자정보요구:백화점 판매원을 중심으로 이혜임;김시월;이승신
- 소비자학연구 v.5 no.1 판매원 자질향상을 위한 교육강화요구도:백화점 판매원을 중심으로 이혜임
- 건국대 대학원 박사학위논문 노인소비자의 구매문제와 소비자 정보 및 교육 요구 이혜임
- 백화점 시대 v.11월 실버시대의 백화점 전략 조성호
- 소비생활연구 v.10 소비자 정보 탐색유형에 관한 연구 채정숙
- 한국소비자보호원 조사보고서 사회'91-4 노인소비생활 실태조사 한국소비자보호원
- 10월 19일 26면 노령화 사회가 온다: 실버용품산업 어디까지 한국경제신문
- 숙명여자대학교 대학원 석사학위논문 노인기의 소비자문제와 소비자행동에 관한 연구 한정화
- 월간 소비자 v.5.6월 실버산업의 현황과 전망 황의록
- Journal of Retailing v.55 no.1 Elderly Use of In-Store Information Sources and Dimensions of Product Satisfaction/Dissatisfaction Bearden, W.O.;Mason, J.B.
- Journal of Consumer Research v.14 no.1 External Search Effort:An Investigation Across Several Product Categories Beatty, S.E.;Smith, S.M.
- Handbook of Aging and Social Science Generation and Intergenerational Relations : Perspectives on Age Groups and Social Change Bengston, V.L.;Culter, N.E.;R.M. Binstock(ed.);E. Shanas(ed.)
- In Advances in Consumer Research v.3 Profiling the Senior Citizen Market Bernhardt, K.L.;Kinnear, T.C.
- An Imformation Processing Theory of Consumer Choice Bettman, J.R.
- The Journal of Consumer Affairs v.14 no.2 Consumer Concerns of Senior Citizen Center Participants Burton, J.R.;Hennon, C.B.
- Journal of Consumer Research v.7 no.3 Individual, Product Class, and Task-Related Factors in Consumer Information Processing Capon, N.;Burke, M.
- Journal of marketing v.43(Kanuary) A Model and Methodology for the Development of Consumer Information Programs Capon, N.;Lutz, R.J.
- The Journal of Consumer Affairs v.23 The Effects of Consumer Education on Consumer Search Fast, J.;Vosburgh, R.E.;Frisbee, W.R.
- The Journal of Consumer Affairs v.20 no.2 Search for Nutrition Information:A Profit Analysis of the Use of Different Information Sources Feick, L.F.;Herrmann, R.O.;Warland, R.H.
- AMA Educator's Confrerence Proceedings The Credibility of Media Advertising for the Elderly French, W.A.;Crask, M.;B. Greenberg(ed.);D. Bellinger(ed.)
- MSU Business Topics v.26 no.1 Exploring the Gray Market Segment Gelb, B.D.
- Advances in Consumer Research v.18 On Gole Pond: Elderly Coupies and Consumer Decision Making Heslop, L.A.;Marshall, J.
- America Marketing Association Educators' Proceedings Series v.49 Older Consumer and Service: Implications for Market Hoy, M.G.;Fisk, R.P.
- Journal of Marketing Research v.15(November) A Behavioral Process Approach to Information Acquisition in Nondurable Purchasing Jacoby, J.;Chestnut, R.W.;Fisher, W.A.
- Journal of Consumer Research v.13 no.3 Age Differences in Information Processing: Understanding Deficts in Yong and Elderly Consumers John, D.R.;Cole, C.A.
- Journal of Marketing Research v.18(May) Dimensions of Consumer Information Seeking Kiel, G.C.;Layton, R.A.
- Journal of Retailing v.55 no.4 An Investigation of Older Consumers' Unmet Needs and wants at the Retail Level Lambert, G.C.;Layton, R.A.
- Advances in Consumer REsearch v.12 A Life-Span Perspective of Consumer Behavior Lepisto, L.R.
- Journal of tje Academy of Marketing Science(Spring) Shopping Orientation Segmentation of Elderly Consumer Lumpkin, J.R.
- Journal of Retailing v.58 no.4 Apparel-Shopping Patterns of the Elderly Consumer Lumpkin, J.R.;Greenberg, B.A.
- Advances in Consumer Research v.3 A Transgenerational Comparison: The Elderly Fashion Consumer Martin, C.R.
- The Gerontologist v.18 no.5 Profiling the Shopping Behavior of Elderly Consumers Mason, J.b.;W.O. Bearden
- Advances in Consumer Research v.8 the Elderly Consumer: Past, Present, and Future Meadow, H.L.;Cosmas, S.;Plotkin, A.
- Proceedings. Southern Marketing Association New Product Adoption Behavior Patterns of Senior Citizens for Cold Remedies Michman, R.;Hocking, R.T.;Harris, L.
- Journal of Marketing Research v.14(November) Age Differences in Information Processing : A Perspective on the Aged Consumer Phillips, L.W.;Sternthal, B.
- Journal of Consumer Research v.9(March) An Model of Consumer Information Search Behavior for New Automobiles Punj, G.N.;Staelin, R.
- Journal of Communication v.30 Television Access for Older Adults Real, M.R.;Anderson, N.;Harrington, M.
- Proceeding. Southern Marketing Association Perceived Risk and Interest Risk Reducing Information on the Elderly Reid, L.N.;Teel, J.E.;Vanderberg, B.C.
- Journal of Marketing v.41(January) An Analysis of Information Content in Television Advertising Resnik, A.;Stern, B.L.
- Journal of Marketing v.35(January) Consumer Rankings of Risk Reduction Method Roselius, T.
- Journal of Consumer Research v.8 no.2 The Influence of Cognitive Personality Traits and Demographics on Consumer Information Acquisition Behavior Schaninger, C.M.;Sciglimpaglia D.
- Journal of Advertising Reasearch v.11(October) Sources of Information for the Elderly Schiffman, L.G.
- Aging and Society Volume TEo:Aging and profession Aging and Mass Communication Schramm, W.;M.W. Riley(ed.);J.W. Riley(ed.);M.E. Johnson(ed.)
- Advances in Consumer Research v.18 The Influence of Information Source on Brand Loyalty and Consumer Sex Roles of the Elderly Smith, R.B.
- Advances in Consumer Research v.11 Consumer Socialization of the Elderly Smith, R.B.;Moschis, G.P.
- Journal of Consumer Affairs v.19 no.1 A Socialization Perspective on Selected Consumer Characteristics of the Elderly Smith, R.B.;Moschis, G.P.
- Advances in Marketing and Public Policy v.1 Social Effects of Advertising and Personal Communication on the Elderly Consumer Smith, R.B.;Moschis, G.P.;Moor, R.L.;P.N. Bloom(dd.)
- Consumer and the Market(2nd ed.) Seagler, R.M.
- Advances in Consumer Research v.11 Information Search for Services: The maturity Segment Swartz, T.A;Stephens, L.J.
- Journal of Marketing v.38(April) The role of Risk in Consumer Behavior Taylor, J.W.
- Journal of Marketing Research v.16(August) Patterns of Information Source Usage Among Durable Goods Buyers Westbrook, R.A.;Fornell, C.