The Transactions of the Korea Information Processing Society (한국정보처리학회논문지)
- Volume 2 Issue 6
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- Pages.918-926
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- 1995
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- 1226-9190(pISSN)
A Model of Systems Management for Quality of Service in ATM Networks
ATM 망에서 Qos를 위한 시스템 관리의 모델
- Published : 1995.11.01
Abstract
In this paper, we study on the systems management for managing ATM network which is especially related to the management of Quality of Service(QoS). QoS management is considered as monitoring function. Therefore, we establish the management model of control and information aspects to manage ATM layer which has resource control, Operation and Maintenance (OAM) functions for performance management and monitoring functions. In particular, we focus on the effective processing of reported performance information caused by the indication of QoS degradation being represented as "QoSAlarm". In order to perform these management activities, the manager can process problem reports of QoS degradation in the proposed manner which uses the priority concepts based on QoS classes. In this circumstance, it is possible to take recovery actions in a predetermined and limited time for managed objects with fault and performance problems.
본 논문에서는 QoS(Quality of Service)의 관리와 특히 이와 관련된 ATM망의 관리를 위한 시스템 관리에 관하여 연구한다. QoS 관리는 감시 기능으로 고려된다. 따라서 자원 제어, 성능 관리를 위한 OAM(Operation and Maintenance) 기능, 그리고 감시 기능을 가지고 있는 제어와 정보 측면의 관리 모델을 설정한다. 특히, "QoSAlarm"으로 표현된 QoS격하(degradation)의 지시로 야기되는 보고된 성능정보의 효율적인 처리에 촛점을 둔다. 이러한 관리 활동을 수행하기 위하여 관리자는 QoS등급에 근거한 우선 순위 개념을 사용하여 제안된 방법으로 QoS 격하의 문제 보고를 처리할 수 있다. 이러한 상황하에서 장애와 성능 문제를 가진 피관리 객체를 위하여 미리 설정되고 제한된 시간 안에 회복 활동을 수행하는 것이 가능하다.
Keywords