객체지향 폼 시스템(Form System)의 설계

Design of Object-Oriented Form System

  • 음두헌 (덕성여자대학교 전산학과)
  • 발행 : 1994.05.01

초록

대부분의 데이터베이스 사용자 들은 폼들을 조작함으로써 데이터베이스 시스템을 사용한다. 본 논문에서는 이러한 폼들에 관한 기술 및 각 기술이 폼의 동작에 어떠한 효과를 미치는 가에 대해 논한다. 상용제품들이 지원하는 폼 시스템들을 고찰해 본 결과 어느 것도 이상적인 폼이 갖추어야 할 모든 기능을 제공하지 못한다. 본 논문에 서는 위의 상용 폼 패키지들이 갖고 있는 제한성들을 대부분 극복할 수 있는 새로운 설계방법을 제시한다. 새로운 시스템은 객체지향, 사건중심(event-driven)이며 계층 구조의 복합 블럭(composite block)을 지원한다. 또한 기본적으로 모드리스 폼을 생성 한다. 새로운 폼 시스템에서, 폼은 톱 레블의 블럭이며 블럭은 어토믹 또는 복합 구조 로 정의되는데 메소드들이 직접 함께 포함될 수 있다. 메시지들은 이와 같은 폼 객체 들 사이에서 상호 전달되어 처리된다. 새로운 시스템 하에서의 폼의 정의는 파스칼과 비슷한 문법에 의한 스크립트로써 이루어지므로 매우 간단하다.

The majority of database users interact with database systems by manipulating forms. This paper discusses the fundamentals underlying forms and considers low these mechanisms affect the behavior of forms We then review the forms supported by commercial products. None of the packages reviewed provide all of the features that make up an ideal form. We propose a new design that overcomes many of the limitations observed in the packages currently available. The new system is event- driven, object-oriented, supports a hierachy of composite blocks, and is primarily modeless. Forms are defined as top-level blocks and blocks can be either atomic or composite structures with methods directly included in their definition. Messages are passed among form objects. Defining forms with the proposed system is simple because from definitions are similar to type declarations in Pascal.

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