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천연가스 기관의 성능 향상에 관한 연구

A study on performance improvement of natural gas fueled engine

  • 정동수 (한국기계연구소 동력기계시스템실) ;
  • 정진도 (한국기계연구소 동력기계시스템실) ;
  • 서승우 (한국기계연구소 동력기계시스템실) ;
  • 최교남 (한국기계연구소 동력기계시스템실)
  • 발행 : 1992.01.01

초록

본 연구에서는 LPG 기관을 천연가스 이용기관으로 변경하고자 할 때 발생하는 출력 감소를 보안하기 우하여, 공기연료 혼합비 조절, 점화시기조절, 과급효과 방법에 의한 출력향상 효과를 파악하였다.

Generally speaking, natural gas possesses several characteristics that make it desirable as an engine fuel : for example (1) lower production cost, (2) abundant commodity and (3) cleaner energy source than gasoline. Due to the physical characteristics of natural gas, the volumetric efficiency and flame speed of a natural gas engine are lower than those of a gasoline engine, which results in a power loss of 10-20% when compared to a convensional gasoline engine. This paper describes the results of a research to improve the performance of a natural gas engine through the modification and controls of air/fuel ratio, spark timing advance and supercharging effect by forced air supply method.

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