Analysis and Review of MIL Test Parameters for Improvement of SOC algorithm

SOC 알고리즘 개선을 위한 MIL Test Parameter 오차 분석 및 고찰

  • Dongil Kang (School of Mechanical Engineering, SungKyunKwan University) ;
  • Byoungkuk Lee (School of Electronic and Electrical Engineering, SungKyunKwan University)
  • 강동일 (성균관대학교 기계공학부) ;
  • 이병국 (성균관대학교 전자전기공학부 )
  • Published : 2024.05.23

Abstract

배터리의 상태 추정 알고리즘은 전기차의 성능과 안정성 관련 핵심 기술이다. SOC(state of charge) 알고리즘은 배터리의 충전 상태를 추정하는 역할을 한다. 본 논문에서는 SOC 알고리즘의 MIL(Modeling in the Loop) Test 과정에서 사용되는 파라미터의 오차와 영향에 대한 고찰을 제시한다.

Keywords

Acknowledgement

이 논문은 정부(교육부-산업통상자원부)의 재원으로 한국산업기술진흥원의 지원을 받아 수행된 연구임(P0022098, 2024 년 미래형자동차 기술융합혁신인재양성사업)

References

  1. "UN Regulation No. 154 - Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP)", UNECE, last updated April 2, 2021, accessed April 2, 2024, https://unece.org/transport/documents/2021/02/standards/un-regulation-no-154-worldwide-harmonized-light-vehicles-test
  2. "Fuel Economy and EV Range Testing", United States Environmental Protection Agency, last updated Nov 27, 2023, accessed April 2, 2024,https://www.epa.gov/greenvehicles/fuel-economy-and-ev-range-testingRoger