모바일 부분 유료화 게임의 천장 시스템이 지속 과금 의도에 미치는 영향

  • Published : 2022.05.26

Abstract

Currently, the 'Gacha' system is becoming an indispensable profit generation method for online and mobile games. The system, also called "probability randomization," proceeds with cash-based payments, and it is not clear how much money you need to use to obtain the item you want. So, in response to the backlash of users, game companies introduced a "ceiling" system that allows users to get the items they want if they use it for more than a certain amount, and added several profit generation methods using it. We examine the impact of this system on continuous billing induction.

현재 온라인, 모바일 게임에는 '가챠' 시스템이란 뽑기 시스템이 없어서는 안 될 수익창출 방법으로 자리 잡고 있다. 이 시스템은 '확률성 무작위 뽑기'라고도 불리며 현금을 이용한 결제로 진행되며 얼마를 사용해야 원하는 아이템을 얻을 수 있는지 확실하지 않다. 그래서 이용자들의 반발로 게임사들은 일정 금액 이상으로 사용하면 원하는 아이템을 얻는 '천장' 시스템을 도입했고, 이를 활용해 여러 수익 창출법을 추가했다. 이 시스템이 지속 과금 유도에 미치는 영향에 대해 알아본다.

Keywords