Proceedings of the Korea Contents Association Conference (한국콘텐츠학회:학술대회논문집)
- 2019.05a
- /
- Pages.465-466
- /
- 2019
A Case Study of USP(Unique Selling Proposition) Strategy on the Storytelling Marketing
스토리텔링 기반의 USP(Unique Selling Proposition) 전략 사례 연구
Abstract
Storytelling marketing is attracting attention as a customer-oriented brand communication activity in an over-competitive marketing environment that is overflowing with products and without specification of brand and products. This case study is researched for USP strategies in terms of excitability, storytelling, and interactivity, which are components of storytelling marketing to positively interact with customers for effective and sustained competition. And this research could be helped effective and sustained competition for brand and productions.
특별한 차별성 없이 평준화되고 있는 제품들로 넘쳐나는 과대경쟁 마케팅 환경 속에 브랜드 및 제품의 스토리텔링 마케팅은 고객 지향적 브랜드 커뮤니케이션 활동으로 주목받고 있다. 효과적이고 지속적인 경쟁유지를 위한 USP전략을 성공적으로 활용한 사례를 중심으로 스토리텔링 구성요소인 실행성, 이야기성 및 상호작용성의 관점에서 분석하여 고객과의 상호작용을 긍정적으로 이끌어 내고 지속적인 경쟁우위를 유지하기 위한 방법을 알아보았다.
Keywords