Self-driven scheduling service for dual-income families

맞벌이 가정 아이의 자기 주도적 일정관리 서비스

  • Published : 2018.10.18

Abstract

As the number os working-class households has increased and As the number of working-class households has increased and the birth rate has decreased, more than a third of all elementary school students are left alone. While elementary schools across the nation have implemented a policy of after-school care, even that has reduced the number of classrooms in the government. As such, parents cannot avoid leaving their children alone at home and wonder about their day. For these parents and older elementary school students, they came up with a service that allows them to plan and implement their own work. The service enables children to develop self-regulating learning skills and allows them to receive feedback through the app on what plans and practices a child left alone at home is planning.

최근 맞벌이 가구의 수가 늘어나고 출산율도 함께 저하되면서 집에 홀로 방치되는 초등학교 학생이 전체 초등학생의 3분의 1이 넘는다고 한다. 전국 초등학교에서는 방과 후 돌봄 교실이란 정책을 시행하고 있지만 그것마저도 교실의 수를 정부에서 줄이고 있는 상황이다. 이처럼 보호자들은 아이들의 집에 혼자 두는 것을 피할 수 없고 방치 된 아이들의 하루를 궁금해 할 수밖에 없는 현실이다. 이런 보호자들과 초등학교 고학년 학생들을 위해 자기 일과를 스스로 계획하고 실천 할 수 있는 서비스를 제안하고자 한다. 이 서비스로 인해 아이는 자기조절학습능력을 키울 수 있고 보호자들은 홀로 집에 방치되어 있는 아이가 스스로 어떤 계획을 세우고 실천하고 있는지 앱을 통해 피드백을 받아 안심할 수 있다.

Keywords