Simulation Results for Performance and Coverage Prediction of dLoran

dLoran 성능 커버리지 예측 시뮬레이션

  • Seo, Ki-Yeol (Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering) ;
  • Han, Young-Hoon (Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering) ;
  • Kim, Young-Ki (Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering) ;
  • Park, Sul-Gee (Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering)
  • 서기열 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소) ;
  • 한영훈 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소) ;
  • 김영기 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소) ;
  • 박슬기 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소)
  • Published : 2017.11.02

Abstract

In order to meet the international performance requirements for eLoran testbed operation, it is necessary to measure ASF (Additional Secondary Factor) of vessel's route as well as differential correction and the provision using differential Loran (dLoran) station operation. According to HEA (Harbor Entrance and Approach) performance of the IMO, the position accuracy should be within 10meters. Therefore this paper presents the possibility to meet the position accuracy of the IMO HEA through simulation results.

eLoran 테스트베드의 국제적 요구성능을 충족하기 위해서는 선박 입출항 항로의 ASF 측정뿐만 아니라 보정정보의 제공을 통해 사용자의 위치정확도를 개선시켜야 한다. 항만을 입출항하는 선박의 항법요구 성능인 국제해사기구(IMO)의 HEA (Harbor Entrance and Approach) 요구성능은 10미터 이내의 측위정확도를 요구하고 있다. 그러므로 본 논문에서는 eLoran 테스트베드 내에서 신규 송신국 및 보정기준국(Differential Loran Station)의 위치에 따른 IMO HEA 측위정확도 성능 도달 가능성에 대해 시뮬레이션을 통해 예측해 본다.

Keywords